Bemutatkozik az Audi S6 és S7

2019.04.11. 11:40

Első hallásra kicsit meglepő, de az Audinak valószínűleg nem volt más választása: hiába hangzik most rosszul a dízelmotor kifejezés is Európában, a jövőre bevezetésre kerülő új szén-dioxid-kibocsátási korlátozás nem hagy más választást. Ahhoz, hogy a 95 g/km-t csak megközelíthessék egy nagyobb autóval, a dízel alacsony fogyasztására is szükség van.

Így az Audi S6 és S7 az SQ5-ből már ismert 3 literes V6-os TDI motort kapja meg, amely 48 voltos enyhe hibrid hajtásban kapott helyet, a késésmentes működést pedig a turbók előtt elhelyezett villanymotoros kompresszorral segítik elő. A csúcsteljesítménye így kerek 350 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 700 Nm, ami elég fölényes menetdinamikát ígér. A gyári adatok szerint az S6 szedán kerek 5 másodperc alatt ugrik százra, az S6 Avant kombi, és a ferdehátú S7-es pedig 5,1 másodperc alatt. Ennek köszönhető az igazán jól csengő 6,2-6,5 literes átlagfogyasztási adat, bár ez még a régi NEDC mérési szabvány szerinti adat, a jelenleg szabványos WLTP mérés eredményéről csak annyit írt az Audi, hogy nincsenek távol azok sem a megadott értékektől.

Amerika, Ázsia és a Közel-Kelet más motorral kapja ugyanezeket a modelleket. Ez is V6-os, de benzines, ugyanazokkal az enyhe hibrid és villanyturbós fogyasztáscsökkentő hókuszpókuszokkal, amelyeket a dízelmotor is megkap. A 2,9 literes blokkba két turbófeltöltő nyomja a levegőt, a végeredmény 450 lóerő és 600 Nm csúcsnyomaték, egyéb adatokat azonban egyelőre nem közöltek ezekről a változatokról.

Természetesen az erős motorokhoz nagy teljesítményű fékrendszer és sportosabb hangolású futómű is jár. Ugyanakkor az S6 és S7 szinte tökéletes meglepetés-autó: a feliratokon és a 20-as felniken túl más nem igazán utal rá, hogy ezek a sportos csúcsváltozatok.