Így repült első útján a világ legnagyobb repülője
226 tonnás, 117 méteres szárnyfesztávolsága van, nyolc évig épült és szombaton végre repült. A beszédes nevű Stratolaunch-ról van szó, amit hat hajtómű emelt a levegőbe a Mojave sivatag fölött.
A Scaled Composites duplatörzsű gépe egy elsőre furcsán hangzó üzleti modellre épült (a Virgin jár még hasonló úton). A lényege, hogy a repülővel segítenének alacsony Föld körüli pályára műholdakat. A két törzs közé erősítik majd a folytatásban a rakétahajtású hordozót, ami 10-15 kilométer magasan leválik és onnan magában folytatja útját. Ez a kombináció sokkal üzemanyaghatékonyabb, mintha a rakétát eleve a földfelszínről kéne indítani. Innen a Stratolaunch név.
A Stratolaunch szárnyfesztávolságban rekorder a 117 méter szélességével. Törzshosszban csak 73 méteres, azaz itt még bőven az Antonov An-225 a legnagyobb 83 méteres hosszával. Szállítható hasznos teher tekintetében a két gép gépessége ugyanakkora: 250 tonna.
Bár a Stratolaunch saját fejlesztés, sok eleme közös a Boeing 747-400-as Jumbóval. Mind a hat hajtóműve például, ami neki is Pratt & Whitney PW4056-osa, egyenként 276 kilonewton tolóerővel.
Az építők szándéka szerint a Stratolaunch 2020-tól már élesben, rakétát cipelve repülne. A cég anno saját hordozórakétákat is tervezett hozzá, de a cégalapító, Paul G Allen tavalyi halála után a program ezen része nem haladt tovább, így etéren valószínű külső beszállítóktól függnek majd.