Teljes karakterváltáson esett át a legnagyobb Mercedes terepjáró. A korábban GL-ként ismert modellel már jó ideje nem próbálják leváltani a G osztályt, és ez már a formaterven is látszik.
A korábbi, sarkos formák teljesen átadták a helyet a polgári Mercedeseket manapság jellemző lágyabb vonalvezetésnek. Ettől tűnhet úgy, hogy a GLS barátságosabb jelenség a német konkurenseknél, a kitágult orrlyukú X7-es BMW-nél és az előtte haladókat üvöltő ábrázattal ijesztgető Audi Q7-esnél. Ám a méretei alapján valószínűleg ez sem lesz megnyugtatóbb jelenség a tükörben. A gömbölydedebb forma egyébként aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, mint a korábbi: a légellenállási tényező 0,35-ről 0,32-re csökkent.
A fotókon nem igazán jön át, hogy mekkora autóról is van szó. Az ember akkor kezd gyanakodni, amikor kiderül, hogy a legkisebb felnik, amikkel a típus kapható, 19 hüvelykesek, a fotókon viszont valószínűleg a csúcsváltozat 21-esei láthatók, és ezek kicsit sem látszanak nagynak. A GLS ugyanis több mint 5,2 méter hosszú, a tengelytávja bő 3,1 méter, a szélessége pedig a tükröket nem nézve is 1,96 méter lesz.
A forgalmazás kezdetén összesen négyféle változatban készül majd a GLS. Kettőbe kerül benzines turbómotor: a 450-es típusszámúba a Mercedes háromliteres soros hathengeresének 367 lóerős kivitelét építik, az 580-asba pedig a 4 literes V8-as kerül, amely itt 489 lóerős lesz. Ezen felül lesz még kédféle dízel, ugyanazzal a háromliteres, soros hathengeres motorral: a 350d-ben 286 lóerővel és 600 Nm csúcsnyomatékkal, a 400d-ben 331 lóerővel és 700 Nm-rel szerepel majd. Úgy tűnik, Európának ez utóbbi modelleket szánja a Mercedes, valószínű, hogy nálunk benzinmotorral csak a később érkező AMG változatokat kínálják majd. Ha midn igaz, ezekből is legalább kettő lesz, egy hat- és egy nyolchengeres, és várható még egy konnektoros hibrid változat is.
A hétüléses óriásba természetesen mindent beépítenek, amit egy ilyen luxus-Mercedestől megszokhattunk, lesz benne állandó összkerék-hajtás, légrugós futómű, LCD-műszerfal és automata vészfék, sőt, aki terepre vinné, rendelhet hozzá off-road csomagot is, amely a kilenc fokozatú automata váltót még egy felezővel is megtoldja. Aki pedig a térkínálat miatt venné, az sem fog csalódni: az elektromos mozgatású ülések lehajtásával akár 2400 literes raktér is kialakítható az autóban.
Ez az egyik olyan Mercedes típus, amelyet csak Észak-Amerikában állítanak majd elő, innen szállítják majd mindenhová. Európában várhatóan az ősz folyamán kezdik majd forgalmazni a típust, a további változatok bemutatása pedig csak 2020-ra várható.