Teljes karakterváltáson esett át a legnagyobb Mercedes terepjáró. A korábban GL-ként ismert modellel már jó ideje nem próbálják leváltani a G osztályt, és ez már a formaterven is látszik.

A korábbi, sarkos formák teljesen átadták a helyet a polgári Mercedeseket manapság jellemző lágyabb vonalvezetésnek. Ettől tűnhet úgy, hogy a GLS barátságosabb jelenség a német konkurenseknél, a kitágult orrlyukú X7-es BMW-nél és az előtte haladókat üvöltő ábrázattal ijesztgető Audi Q7-esnél. Ám a méretei alapján valószínűleg ez sem lesz megnyugtatóbb jelenség a tükörben. A gömbölydedebb forma egyébként aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, mint a korábbi: a légellenállási tényező 0,35-ről 0,32-re csökkent.
A fotókon nem igazán jön át, hogy mekkora autóról is van szó. Az ember akkor kezd gyanakodni, amikor kiderül, hogy a legkisebb felnik, amikkel a típus kapható, 19 hüvelykesek, a fotókon viszont valószínűleg a csúcsváltozat 21-esei láthatók, és ezek kicsit sem látszanak nagynak. A GLS ugyanis több mint 5,2 méter hosszú, a tengelytávja bő 3,1 méter, a szélessége pedig a tükröket nem nézve is 1,96 méter lesz.
A forgalmazás kezdetén összesen négyféle változatban készül majd a GLS. Kettőbe kerül benzines turbómotor: a 450-es típusszámúba a Mercedes háromliteres soros hathengeresének 367 lóerős kivitelét építik, az 580-asba pedig a 4 literes V8-as kerül, amely itt 489 lóerős lesz. Ezen felül lesz még kédféle dízel, ugyanazzal a háromliteres, soros hathengeres motorral: a 350d-ben 286 lóerővel és 600 Nm csúcsnyomatékkal, a 400d-ben 331 lóerővel és 700 Nm-rel szerepel majd. Úgy tűnik, Európának ez utóbbi modelleket szánja a Mercedes, valószínű, hogy nálunk benzinmotorral csak a később érkező AMG változatokat kínálják majd. Ha midn igaz, ezekből is legalább kettő lesz, egy hat- és egy nyolchengeres, és várható még egy konnektoros hibrid változat is.
A hétüléses óriásba természetesen mindent beépítenek, amit egy ilyen luxus-Mercedestől megszokhattunk, lesz benne állandó összkerék-hajtás, légrugós futómű, LCD-műszerfal és automata vészfék, sőt, aki terepre vinné, rendelhet hozzá off-road csomagot is, amely a kilenc fokozatú automata váltót még egy felezővel is megtoldja. Aki pedig a térkínálat miatt venné, az sem fog csalódni: az elektromos mozgatású ülések lehajtásával akár 2400 literes raktér is kialakítható az autóban.
Ez az egyik olyan Mercedes típus, amelyet csak Észak-Amerikában állítanak majd elő, innen szállítják majd mindenhová. Európában várhatóan az ősz folyamán kezdik majd forgalmazni a típust, a további változatok bemutatása pedig csak 2020-ra várható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
