Az Audi újra megpróbálkozik az elektromos szupersportautóval?
Egyre inkább úgy tűnik, hogy búcsút inthetünk az Audi hagyományos, belső égésű motorral hajtott sportautóitól. Helyettük inkább készítenek egy hárommotoros villanyszörnyet.
Az Audi nem először építene elektromos szupersportautót. Az R8 legelső változatából már készült ilyen, de csupán tíz darabot gyártottak belőle. Hasonló sorsra jutott a második generáció is, amit ugyan már tényleg árultak kereskedelmi forgalomban, azonban alig másfél év után elkaszálták, hiszen senkinek sem kellett egy Tesla Model S-nél gyengébb és a hétköznapokban kevésbé használható autó egymillió euróért.
A jelek szerint az Audi ilyen előzmények ismeretében sem adta fel a projektet. A Car Magazine belsős információkra hivatkozva már szinte biztosra véli, hogy az egyébként is beszántásra váró R8-as, e-Tron GTR néven villanyautóként élhet tovább a márka kínálatában. A 2022-re érkező típus mai szemmel valóban felvehetné a versenyt a Teslával, hiszen a bennfentes információk szerint három motorjának köszönhetően alig több mint két másodperc alatt futná a 0-100 km/h-s sprintet.
Az energiát 95 kWh-s akkupakkban tárolná az autó, a töltést pedig vezeték nélkül is lehet majd intézni. Ha minden igaz, mindehhez majd a VW-csoport J1-es platformját használják majd, ami várhatóan már idén bemutatkozik a Porsche Taycan alatt. Addig is, készítsük a zsepit, és búcsúzzunk az R8 V10-es hangjától, Anti videójában szerencsére elég sokat hallhatunk belőle.