Egy évvel azután, hogy belengette a hírét, a napokban bemutatta új hidrogénhajtású városi buszát a lengyel Solaris. Az Urbino Hydrogen 12 sorozatgyártásra kész, egy olasz város már rendelt is belőle egy tucatot.
Ha valahol van értelme a most még körülményesnek tűnő hidrogén üzemanyagcellás hajtás általános használatának, az a városi buszközlekedés. Egyelőre még sincs nagy mozgolódás e téren, de a Solaris húzása talán megprögeti kicsit a piacot. A lengyelek egy kívülről nézve teljesen átlagos városi buszba pakolták a néma, zéró helyi emissziós hajtást. Az Urbino Hydrogen 12 egy háromajtós tizenkét méteres alacsony padlós, amin egyszerre 87 utas utazhat.
A hidrogénes Urbino tetejére került az öt hidrogéntartály, amikben 350 bar nyomáson tárolják a hidrogént, ami innen az üzemanyagcellákba megy. A fordított elektrolízissel létrejött áramot aztán két, egyenként 125 kW-os elektromos agymotor kapja, amiket a hátsó tengelybe építettek. Alapból 350 kilométeres hatótávról beszélnek a lengyelek, de az üzemanyagcellás hajtás kap egy kiegészítő, 29,2 kWh-s akkumulátort is. Ez tárolja majd az üzemanyagcellákban termelt, de fel nem használt áramot, valamint mindazt, ami a regeneratív fékezés közben létrejön. Ezt az akkumulátort fel lehet tölteni akár hálózatról is, ez a tartalékenergia pedig sok helyzetben jól jöhet.
A Solarisnak nagy reményei vannak a hidrogénes Urbinóval. Egy kisebb flottát már el is adtak belőle, az észak-olaszországi Bolzano város rendelt belőle tizenkét darabot.