Hatalmas leépítés következik az európai Fordnál
Korábban is sejthető volt, hogy a Ford komoly megszorításokra készül Európában, ahol évek óta képtelen volt érdemi nyereséget termelni. Most azonban a részletek is kiderültek.
„A legnehezebb döntés volt, amit meg kellett hoznunk, hogy megválunk dolgozóinktól, és bezárjuk üzemeinket.” - írja a Ford of Europe elnöke, Stuart Rowley hivatalos közleményében, ám ez a nyers tényeken nem változtat. Németországban 5000 dolgozót tesz utcára a Ford, Nagy-Britanniában 3000-es, Oroszországban 2000-et, Franciaországban 1000-et, és a többi európai országban további ezret.
Hat üzemet terveznek bezárni: az óriási motorgyárat a Wales-i Bridgendben, a francia váltógyárat, egy, szintén erőátviteli elemeket gyártó szlovák üzemet, két orosz összeszerelő üzemet, valamint egy oroszországi motorgyárat. Ám a maradék 18 üzem némelyikében is várhatók leépítések, például Saarlouisban, ahol a C-Max és Granc C-max egyterűek gyártása szűnik meg az év végén.
A Fordnak az európai régióban ezzel 18 üzeme marad, és a dolgozói mintegy 20%-ától szabadul meg 2020 végéig. A cél az, hogy a vállalat európai nyereség-arányát 6%-ra tornásszák fel, ami ugyan visszalépés a korábban megcélzott 8%-hoz képest, de így is elég messze van attól, amit a Ford of Europe eddig produkált.