Az új Clio stílusában újították meg a Captur-t is: sok jellegzetes részlet nincs rajta, de tartották magukat a Renault jelenlegi szabvány arculatához. Nem kizárt, hogy ennyi is elég lesz: az elődmodell is jól fogyott, és ez az új jellegre nem igazán más autó.
Az autó műszaki alapjai természetesen frissek: a legújabb Clióban is alkalmazott, és a Renault-Nissanon belül szabvány megoldásnak szánt CMF-B platformot alkalmaztak itt, amire az első generációs Captur-nél nagyobb autót sikerült építeni. A növekedés épp tíz centi, amiből 3,3 centi jutott a tengelytáv növelésére. Emellett a szélesség is nőtt majdnem két centit. Mindez nyilván jót tesz a helykínálatnak: a csomagtartó például 81 literrel lett nagyobb, az új 536 literes alaphelyzetben.
A motorválaszték itt is az új szabány-blokkokból áll. A benzines alapkivitelbe ezres, 100 lóerős turbós háromhengeres kerül, ezen felül két 1,33 literes négyhengerest kínálnak, 130 és 155 lóerővel. Dízelmotorból kétféle lesz, mindkettő 1,5 literes csak a teljesítményük tér el: a gyengébb 95, az erősebb 115 lóerős. A motorváltozattól függően öt- vagy hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú, duplakuplungos automata váltót alkalmaznak. Ezen felül 2020-ra érkezik a hibrid változat is, a Renault E-Tech fantázianevű hajtásával. Ez egy 1,6 literes szívómotorból, két villanymotorból és egy 9,8 kWh-s Li-ion akkucsomagból áll. Állítólag 45 km-t lehet majd megtenni vele tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 135 km/h-s sebességgel.
Hogy a hibrid mennyire lesz népszerű, azt egyelőre nehéz megítélni, viszont a Captur megtartotta az elődje egyik legerősebb jellegzetességét, a kétszínű fényezést, így 90 különböző külső színkombinációban lesz kapható, és ehhez további 18 féle belsőt kínálnak majd. Ez pedig olyasmi, ami sokak számára lehet vonzó.
A Captur az utóbbi években a Renault egyik stabil sikermodellje volt: az elmúlt három évben folyamatosan 210 ezer feletti eladásokkal. Az új generáció valamivel divatosabb és tágasabb, de az eddigi eredmények fényében érthető, hogy miért nem változtattak a stílusán.