A Fiat mintha kicsivel később kezdett volna hozzá a villanyautó-gyártás előkészítéséhez Európában, mint a konkurensei, de úgy néz ki, csak hozzálátnak a feladatnak, amely a szén-dioxid-kibocsátási átlag csökkentése miatt lényegében elkerülhetetlen minden európai gyártó számára. A patinás Mirafiori gyárat szemelték ki a feladatra, ahol elég nagy mennyiségben készülhetnek elektromos Fiat 500-asok.
Évi 80 ezer autós kapacitás kiépítéséről van szó, ami azért elég merészen hangzik ahhoz képest, hogy a teljes európai villanyautó-eladás 2018-ban 195 ezer autót jelentett. Ugyanakkor valószínű, hogy a következő két év során a többszörösére nőnek az eladások, mivel a szén-dioxid-kibocsátási korlátozás szigorítása miatt a gyártók csak a villanyautókkal tudják majd teljesíteni a 95 g/km-es normát. Ez pedig azt jelenti, hogy 2020-tól igyekeznek majd minél több elektromos autót eladni, akár némi veszteséggel is, hiszen a nyereséget hozó modellek eladása is csak így válik lehetségessé.
Az 500-as korszerűbb elektromos változatát 2020 elején tervezi bemutatni a Fiat, és várhatóan Mirafioriban is jövőre indulhat a gyártása. Az persze kérdéses, hogy milyen tempóban futhat fel a gyártás, de B tervnek ott van a Tesla, amelyet a korábbi hírek szerint szén-dioxid-kibocsátási szempontból a Fiat számolhat majd saját termékei közé.