Így három évvel a bemutató után időszerűvé vált az Audi SQ7 frissítése. A motorhoz teljesen érthető módon nem nyúltak, a 430 lóerő és a 900 Nm nyomaték talán elég lesz még néhány évig.
A négyliteres dízel V8-assal 4,8 másodperc alatt megvan a százas sprint, ami egy ekkora bálnától egész jó teljesítmény. A hegyomlás szerű gyorsulást továbbra is az elektromos kompresszorral megfújt turbók segítik, és már 1250-es fordulattól rendelkezésre áll az agyament nyomaték.
A SQ7 külseje érdemben nem változott, legalábbis afrissen frissített Q7-hez képest. Megkapta ugyanúgy az elhízott, függőlegesen osztott hűtómaszkot és a kissé összeszűkült tekintetet az új lámpákkal. Hátul már egy fokkal látványosabb megjelenik az S betű hatása a négy kipufogóval, de a sűrűn elszórt piros SQ7 plecsniken kívül nem kifejezetten ütős az optikai tunning.
A beltér ellenben látványosan megújult, végre eltűntették a középkonzol tetejére odabiggyesztett tabletet, és helyette a Q7 is megkapta az Audi Virtual Cockpit nevű kétszintes, érintőképernyős műszerfal kialakítást. Az összkép így lényegesen harmonikusabb lett, de így a klímavezérlő gombok kézenfekvő kezelése helyett egy alacsonyan lévő kijelzőn kell tapicskolni.
A frissített SQ7 pár napon belül már rendelhető lesz, de az első példányokat csak jövőre fogják leszállítani. Magyarországi árakról egyelőre nem tudni, de a németeknél 94 ezer eurótól fog indulni, ha pedig rámennénk a nagycsaládos kedvezményre, akkor százezer euró körüli áron vehetünk hétüléses dízel bálnát.