Jön az elérhetőbb villany-Audi
Eddig egyetlen E-tron kivitelt kínált az Audi, az 55 Quattro nevűt. A visszafogott változat az 50-es számot kapja, ami ezúttal a 408 helyett 313 lóerő csúcsteljesítményt jelent a luxusterepjáró két villanymotorjából.
Az árcsökkentő tényező persze nem ez, hanem a kisebb, 71 kWh-s akkumulátor, amely 300 km-es hatótávhoz elegendő. Az új akkucsomag nem csak a hatótávot csökkenti, de az Audi villanyautó tömegét is, 120 kilogrammal, bár üresen így is bőven 2,4 tonna felett marad az E-tron.
A csökkenő teljesítmény valamelyest befolyásolja az autó dinamikáját is: testes villanyautó végsebessége 200-ról 190 km/h-ra csökken, a gyorsulási idő százig 6,6-ról 7 másodpercre nő.
Bár az árakat még nem közölték, nagyjából 10 ezer euró árcsökkenésről hallani, ami azt jelenti, hogy 3-4 millió forint jöhet le az E-tron 30 millió forint körüli alapárából. Úgy tudjuk, az alapmodellt még az idén bemutatná az Audi, bár kiszállítani várhatóan csak 2020-ban kezdik majd.