Ha túl erős az i30 N
Ha egy sajtóanyagban azt emelik ki, hogy akár 16”-os kerekekkel is elérhető egy kocsi, régi autókhoz szokott szem már tudja, hogy jó helyen jár. A 2013-ban bemutatott Hyundai i10 ugyan sosem került a figyelem középpontjába, ám az Európában tervezett és gyártott modell folyamatosan keresett tagja a koreai cég kínálatának. Természetes, hogy megújult, és szerencsére pont a lényeg nem változott.

A látványos hullámokkal játszó karosszéria 2 centivel alacsonyabb és ugyanennyivel szélesebb, mint eddig, de ezt szabad szemmel nem lehet megmondani. Viszont feltűnővé teszi, hogy három új színnek köszönhetően most már 10 árnyalatból lehet választani, sőt kapható kétszínű fényezés is, mely fekete vagy vörös tetővel egészíti ki a fő színt. A jól megválasztott összeállítás egészen vagánnyá teszi az i10 testét, melyről a sajtóanyag azt írja: visszafogott, de finoman izmos kiállású.
A lényeg azonban a belső, és az i10 megtartotta fő erényét, meglepően tágas az elfoglalt négyzetméterhez képest. Lábunk és fejünk hátul is jól elfér, bár figyelemmel a szélességére, négyszemélyesnek is vizsgáztatható. Elöl már szinte levegős a tér, a 252 literes csomagtartó pedig a városi csöppségek között jónak számít. Az ajtókárpitok még a jól felszerelt változatban is kopogós műanyagból állnak, de egy szép nagy palack legalább belefér az ajtózsebbe.
És hoppá, rendes műszerfalat kapunk! A klasszikusan téglalap alakú tető egyik felét négy valódi műszer foglalja el, a másikat pedig egy integrált, nyolc hüvelykes érintőképernyő. Nincs semmilyen tabletes modernkedés, de ez csak a dizájnra érvényes, a rendszer nagyon is mai. Android Auto- és Apple CarPlay-képes, tud drótnélküli töltést, és a Hyundai Bluelink online kapcsolat, sőt az azonnali frissítést kínáló Live Services csomag is elérhető.
Természetesen aktív biztonsági felszerelésből sok van, például sávtartó, ráfutásos balesetet elkerülő, vagy fényszórót kapcsoló automatika. A hajtáslánc terén azonban ismét jól bevált megoldásokkal találkozunk, induláskor ugyanis az egyliteres háromhengeres, és az 1,2 literes négyhengeres benzinmotorból lehet választani, ötfokozatú manuális, vagy ötfokozatú robotizált (!) váltóval. De az igazi ütőkártya, hogy 2020 nyarától az új i10 elérhető lesz N csomaggal is. Ez számos sportos kiegészítőt és piros feliratokat kap, illetve az egyliteres TGDI motort, mely 100 lóerős. A váltó itt is ötfokozatú, és ehhez jár majd a 16”-os kerék, az alap ugyanis 14”-es.
A szalonban kiállított i10 N megtapogatása után viccet félretéve felkeltette az érdeklődésünk a koreai kiskocsi, hiszen a Fiat Panda 100HP kihalása óta nem nagyon árult senki ilyesmit. Vagány, kellemes ránézni, és a nagyjából egytonnás autót bizonyára dinamikusan mozgatja száz turbós lóerő, szóval aki szereti a felpaprikázott, de azért még nem túl erős kisautókat, az ismét reménykedhet, hogy nem halnak ki. Mivel a modern megoldásoknak köszönhetően már éppen elég biztonságos, tehetősebb családokban akár sportkocsiról álmodozó ifjú titánoknak is oda lehet adni, de ha jól végezték a feladatot a mérnökök, és tényleg jópofa lesz vezetni az i10 N-t, akkor az is lehet, hogy apa és anya rendszeresen elkéri majd a kulcsot, egy vigyorkúrára.
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
