Ha túl erős az i30 N
Ha egy sajtóanyagban azt emelik ki, hogy akár 16”-os kerekekkel is elérhető egy kocsi, régi autókhoz szokott szem már tudja, hogy jó helyen jár. A 2013-ban bemutatott Hyundai i10 ugyan sosem került a figyelem középpontjába, ám az Európában tervezett és gyártott modell folyamatosan keresett tagja a koreai cég kínálatának. Természetes, hogy megújult, és szerencsére pont a lényeg nem változott.
A látványos hullámokkal játszó karosszéria 2 centivel alacsonyabb és ugyanennyivel szélesebb, mint eddig, de ezt szabad szemmel nem lehet megmondani. Viszont feltűnővé teszi, hogy három új színnek köszönhetően most már 10 árnyalatból lehet választani, sőt kapható kétszínű fényezés is, mely fekete vagy vörös tetővel egészíti ki a fő színt. A jól megválasztott összeállítás egészen vagánnyá teszi az i10 testét, melyről a sajtóanyag azt írja: visszafogott, de finoman izmos kiállású.
A lényeg azonban a belső, és az i10 megtartotta fő erényét, meglepően tágas az elfoglalt négyzetméterhez képest. Lábunk és fejünk hátul is jól elfér, bár figyelemmel a szélességére, négyszemélyesnek is vizsgáztatható. Elöl már szinte levegős a tér, a 252 literes csomagtartó pedig a városi csöppségek között jónak számít. Az ajtókárpitok még a jól felszerelt változatban is kopogós műanyagból állnak, de egy szép nagy palack legalább belefér az ajtózsebbe.
És hoppá, rendes műszerfalat kapunk! A klasszikusan téglalap alakú tető egyik felét négy valódi műszer foglalja el, a másikat pedig egy integrált, nyolc hüvelykes érintőképernyő. Nincs semmilyen tabletes modernkedés, de ez csak a dizájnra érvényes, a rendszer nagyon is mai. Android Auto- és Apple CarPlay-képes, tud drótnélküli töltést, és a Hyundai Bluelink online kapcsolat, sőt az azonnali frissítést kínáló Live Services csomag is elérhető.
Természetesen aktív biztonsági felszerelésből sok van, például sávtartó, ráfutásos balesetet elkerülő, vagy fényszórót kapcsoló automatika. A hajtáslánc terén azonban ismét jól bevált megoldásokkal találkozunk, induláskor ugyanis az egyliteres háromhengeres, és az 1,2 literes négyhengeres benzinmotorból lehet választani, ötfokozatú manuális, vagy ötfokozatú robotizált (!) váltóval. De az igazi ütőkártya, hogy 2020 nyarától az új i10 elérhető lesz N csomaggal is. Ez számos sportos kiegészítőt és piros feliratokat kap, illetve az egyliteres TGDI motort, mely 100 lóerős. A váltó itt is ötfokozatú, és ehhez jár majd a 16”-os kerék, az alap ugyanis 14”-es.
A szalonban kiállított i10 N megtapogatása után viccet félretéve felkeltette az érdeklődésünk a koreai kiskocsi, hiszen a Fiat Panda 100HP kihalása óta nem nagyon árult senki ilyesmit. Vagány, kellemes ránézni, és a nagyjából egytonnás autót bizonyára dinamikusan mozgatja száz turbós lóerő, szóval aki szereti a felpaprikázott, de azért még nem túl erős kisautókat, az ismét reménykedhet, hogy nem halnak ki. Mivel a modern megoldásoknak köszönhetően már éppen elég biztonságos, tehetősebb családokban akár sportkocsiról álmodozó ifjú titánoknak is oda lehet adni, de ha jól végezték a feladatot a mérnökök, és tényleg jópofa lesz vezetni az i10 N-t, akkor az is lehet, hogy apa és anya rendszeresen elkéri majd a kulcsot, egy vigyorkúrára.
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.