A Mercedesnél azt mondták, hogy kiszállnak az elektromos autók hatótáv versenyéből. Az új EQC a 80 kilowattórás akkumulátorával többre is képes lenne, mint (WLTP szerinti) 417 kilométer, viszont az már az akksi rovására menne. Ezzel a felprogramozott határral, a lehető legkisebb az esélye a meghibásodásnak, túlmelegedésnek, vagy az akksi terven felüli amortizációjának. A kisebb hatótávval és szabályozott töltési sebességgel az autó akkumulátorának jóval hosszabb lesz az élettartama.
Ezzel a Mercedes kicsit lemarad a konkurens Tesla Model X-hez képest, aminek a legkisebb akkumulátorral szerelt változata (75 kWh) tudott 410 kilométert. Ez a típus már nem érhető el, ennél már csak erősebbek és gyorsabbak vannak, nagyobb hatótávval. Viszont a Daimler elektromos hajtás fejlesztési részlegének vezetője, Jochen Hermann azt mondta, hogy ezzel semmi gond nincsen. Nem látjuk szükségszerűnek, hogy tovább menjünk, nem kell minden apró mérföldet kiszívni az akkumulátorokból. A biztonság az első a Mercedes számára, és a biztonság nálunk megbízhatóságot, minőséget és hosszútávú teljesítményt jelenti. – emelte ki Hermann.
Nem a Mercedes az első, aki ezen az elven fejleszt villanyautót. Korábban az Audi hasonlóan tett az E-tronnal. Mindkét német prémium gyártó a biztonság jegyében tette, egyikük sem engedi az autóknak, hogy kihasználják teljes akkukapacitásukat. Nyilván így némi lemaradásban lesznek a Teslákhoz képest, de egyrészt mindhárom gyártónak megvan a saját vásárlóköre, másrészt, hosszútávon már csak környezetterhelés szempontjából is jobb lehet, hogy egy elektromos autó akkumulátora hosszabb életű.