Meglepetés: leleplezték a BMW legkisebb sportszedánját
A BMW eddig csak Kínában kínált kompakt méretű szedánt, az 1-es sorozat részeként, ám azt nem hozzák Európába. Az itteni vevőknek készítettek valami sportosabbat az elsőkerék-hajtású FAAR platformra, a 8-aséhoz hasonló stílusban.

Egyre kevésbé újdonság a hosszú első túlnyúlású, elsőkerék-hajtásos arányú BMW: mostanra ilyen a 2-es sorozatból mindkét Tourer, az X1 és az X2, illetve a tavasszal bemutatott harmadik generációs 1-es sorozat is. Most pedig itt van a 2-es Gran Coupé, aminek látszatra semmi köze a fentiekhez, azon kívül, hogy a motorját ez is az első tengelyvonal előtt hordja, és ez látszik is a profilján.
Míg más gyártók igyekeznek tartani a formai rokonságot a hasonló méretű modelljeik között, a BMW-nél mintha szándékosan kerülnék az ilyesmit. Az 1-es sorozat és a 2-es Gran Coupé eléggé eltérő karakter lett: csak az első fényszóróik azonosak, viszont a 2-es hűtőrácsa alacsonyabb, jóval lejjebb is került, és az oldalt csúcsos változat, amilyet a Z4 és a 8-as sorozat is visel. Nehéz megállapítani, hogy a BMW szedánoktól szokatlan arányok, a ferde hátú kialakítás, vagy más okozza-e az érzést, de a 2-es Gran Coupé egy picit olyan látvány, mintha egy másik gyártó autójára akasztottak volna BMW-s stílusjegyeket.
Az új műszaki alapoknak persze előnyei is vannak, a fronthajtással nagyobb belső terű autókat lehet építeni. Az új 2-es Gran Coupé amúgy sem kicsi, 4,526 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 2,67 méteres tengelytávjával a kompakt kategória felső szélén egyensúlyoz, a jelenlegi 3-as BMW-nél csupán 18 centivel rövidebb és alig hárommal keskenyebb. Érdekes, hogy a BMW ennél a modellnél sem készített túl nagy csomagtartót: alaphelyzetben 430 liter áll rendelkezésre.
A motorválaszték a gyártás kezdetén összesen háromtagú lesz. A 218i jelzésű alapmodellbe 1,5 literes, háromhengeres, benzines turbómotor kerül 140 lóerővel, a középső lépcsőt a 220d jelenti kétliteres, 190 lóerős dízelmotorral, a csúcsváltozat pedig egyelőre az M235i lesz, amelybe 306 lóerős kétliteres turbós benzinmotort építenek, összkerék-hajtással és nyolcfokozatú automata váltóval. Ezek is mind ismerősek lehetnek a korábbi fronthajtású BMW-kből, ahogy belül a műszerfal is, amely megegyezik az 1-es sorozatéval.
Az élő bemutatót a Los Angeles Auto Show-n tartják november végén, a forgalmazás pedig csak jövő márciusban indul Európában. A német árakat azonban már ismerjük: és a 2-es Gran Coupé alapváltozata 31 950-ba (átszámítva kb. 10,6 millió forintba) kerül majd, a dízelváltozatért 39 900 eurót (13,3 millió forintot) kérnek, a csúcsmodell pedig 51 900 eurós (17,3 milllió forintos) áron érkezik.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
