Meglepetés: leleplezték a BMW legkisebb sportszedánját
A BMW eddig csak Kínában kínált kompakt méretű szedánt, az 1-es sorozat részeként, ám azt nem hozzák Európába. Az itteni vevőknek készítettek valami sportosabbat az elsőkerék-hajtású FAAR platformra, a 8-aséhoz hasonló stílusban.
Egyre kevésbé újdonság a hosszú első túlnyúlású, elsőkerék-hajtásos arányú BMW: mostanra ilyen a 2-es sorozatból mindkét Tourer, az X1 és az X2, illetve a tavasszal bemutatott harmadik generációs 1-es sorozat is. Most pedig itt van a 2-es Gran Coupé, aminek látszatra semmi köze a fentiekhez, azon kívül, hogy a motorját ez is az első tengelyvonal előtt hordja, és ez látszik is a profilján.
Míg más gyártók igyekeznek tartani a formai rokonságot a hasonló méretű modelljeik között, a BMW-nél mintha szándékosan kerülnék az ilyesmit. Az 1-es sorozat és a 2-es Gran Coupé eléggé eltérő karakter lett: csak az első fényszóróik azonosak, viszont a 2-es hűtőrácsa alacsonyabb, jóval lejjebb is került, és az oldalt csúcsos változat, amilyet a Z4 és a 8-as sorozat is visel. Nehéz megállapítani, hogy a BMW szedánoktól szokatlan arányok, a ferde hátú kialakítás, vagy más okozza-e az érzést, de a 2-es Gran Coupé egy picit olyan látvány, mintha egy másik gyártó autójára akasztottak volna BMW-s stílusjegyeket.
Az új műszaki alapoknak persze előnyei is vannak, a fronthajtással nagyobb belső terű autókat lehet építeni. Az új 2-es Gran Coupé amúgy sem kicsi, 4,526 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 2,67 méteres tengelytávjával a kompakt kategória felső szélén egyensúlyoz, a jelenlegi 3-as BMW-nél csupán 18 centivel rövidebb és alig hárommal keskenyebb. Érdekes, hogy a BMW ennél a modellnél sem készített túl nagy csomagtartót: alaphelyzetben 430 liter áll rendelkezésre.
A motorválaszték a gyártás kezdetén összesen háromtagú lesz. A 218i jelzésű alapmodellbe 1,5 literes, háromhengeres, benzines turbómotor kerül 140 lóerővel, a középső lépcsőt a 220d jelenti kétliteres, 190 lóerős dízelmotorral, a csúcsváltozat pedig egyelőre az M235i lesz, amelybe 306 lóerős kétliteres turbós benzinmotort építenek, összkerék-hajtással és nyolcfokozatú automata váltóval. Ezek is mind ismerősek lehetnek a korábbi fronthajtású BMW-kből, ahogy belül a műszerfal is, amely megegyezik az 1-es sorozatéval.
Az élő bemutatót a Los Angeles Auto Show-n tartják november végén, a forgalmazás pedig csak jövő márciusban indul Európában. A német árakat azonban már ismerjük: és a 2-es Gran Coupé alapváltozata 31 950-ba (átszámítva kb. 10,6 millió forintba) kerül majd, a dízelváltozatért 39 900 eurót (13,3 millió forintot) kérnek, a csúcsmodell pedig 51 900 eurós (17,3 milllió forintos) áron érkezik.