Új V12-es motort fejleszt a Ferrari
A Ferrari egyelőre ragaszkodik a nagy szívómotorhoz a legnagyobb modelljeiben, és most úgy néz ki, ez egy darabig még így is marad. Turbófeltöltés és méretcsökkentés helyett más trükkökkel igyekeznek javítani a hatékonyságát.
A vázlatokat az Egyesült Államok Szabadalmi- és Védjegyhivatala tette közzé, de a Ferraritól származnak. Láthatóan egy új V12-es motor szerepel rajtuk, a szabadalmak pedig az égésfolyamat hatékonyabb ellenőrzését lehetővé tevő megoldásokról szólnak, amelyek végső soron a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják.
Az egyik trükk lényege, hogy az indítás után egy ideig a gyújtás előtt egy kis adag benzint előre befecskendeznek az égéstérbe, amivel növelik az égés hőmérsékletét, ennek következtében pedig gyorsabban érheti el a katalizátor a működéshez szükséges hőfokot. Ezzel az indítás utáni magas károsanyag-kibocsátású működés időtartamát tudják érdemben csökkenteni.
A másik szabadalmaztatni kívánt megoldás egyfajta előkamrás égéstér-kialakítás, amely valószínűleg takarékos, szegény keverékes működést tesz lehetővé. A lényeg, hogy az előkamrának saját gyújtása és befecskendező rendszere van, és itt is elindítható az égésfolyamat. Az ilyen típusú megoldások előnye általában az, hogy olyan szegény keveréket is képesek meggyújtani, amelyet a gyújtógyertya nem.
A Ferrari műszaki igazgatója, Michael Leiters már korábban jelezte, hogy egyelőre kitartanak a 6,5 literes, nyolcszáz lóerős V12-es mellett, és hibrid hajtásba sem tervezik kötni. Ám azt is elmondta, hogy csökkenteni kell a szén-dioxid-kibocsátást, így új megoldásokkal próbálkoznak, amelyek lehetővé teszik a nagy szívómotor továbbélését. Nos, úgy néz ki, most le is lepleződtek a Ferrari motorfejlesztőinek új megoldásai.