Bár hivatalos megállapodás egyelőre nem született, Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója elég határozottan vázolta fel, hogy mik a szándékai, ha a Peugeot csoport és a Fiat-Chrysler tényleg fúzióra lép.
![fcapsabrands](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3015/30151/301513/30151399_f56f905d9112cfc417cc3943addb2fb3_wm.jpg)
Elsősorban azt hangsúlyozta, hogy márkát megszüntetni egyelőre nem tervezne, annak ellenére, hogy az egyesüléssel 13 különböző márka kerülne a cégcsoport kezébe. „A kihívás része, hogy megfelelően menedzseljük ezeket a márkákat, hogy minden piacot lefedhessünk velük... Úgy látom, ezeknek a márkáknak kivétel nélkül mesés történelmük van. Szeretjük az autómárkák történelmét, mivel megalapozza a jövőnket. Ma nem látom szükségesnek, ha ez a megállapodás létre jön, hogy bármelyiket is megszüntessük.” - mondta Tavares.
Azt is megerősítette, hogy egyelőre nem terveznek gyárbezárásokat, ugyanakkor arra a kérdésre, hogy várhatók-e elbocsátások, már nem adott ilyen megnyugtató választ adni. Azt mondta, ha lesz is ilyen döntés, az az autóipari szükségszerűségekből fakad, nem a cégvezetés szándékaiból.
A PSA és a Fiat fúziójától a két cég 3,7 milliárd eurós éves megtakarítást vár, ami elsősorban a közös fejlesztés, beszerzés és gyártás lehetőségéből adódna, és nem a leépítésekből, legalábbis jelenleg ez a hivatalos álláspont.
Az persze még sok mindenen múlik, hogy létrejöhet-e egy ekkora jelentőségű fúzió. A PSA és a Fiat-Chrysler is néhány héten belül ígért valamiféle megállapodást, de ezek után számos hatóságnak jóvá kell még hagynia az üzletet. Amerikából például már jelezték, hogy vizsgálják majd a PSA révén a Chrysler irányításában megjelenő kínai befolyás lehetőségét, hiszen a Peugeot csoport egyik fő részvényese a kínai Dongfeng.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)