Aktív menetzaj-csökkentéssel kísérletezik a Hyundai
Tulajdonképp egy már létező technikát, az aktív zajcsökkentést fejleszt tovább a Hyundai, kifejezetten a kerekek és a menetszél keltette hanghatások csökkentésére.
A RANC újdonsága a rezgések feldolgozásának módja: nem csak a mikrofonok jeleit használják a zajkioltó hang előállításakor, de az autóba épített gyorsulásérzékelő jeleit is. Így a keletkező zajok egy részét tulajdonképpen megjósolja a rendszer, ami a gyártó szerint gyorsabb és pontosabb működéshez vezet. A kioltójel késlekedése ezzel két ezredmásodpercre csökkenthető.
Az eddigi kísérletek azt mutatják, hogy az új rendszer 3 db-lel csökkenti az autóban fellépő zajterhelést, amit a Hyundai egyebek közt arra is felhasználhat, hogy csökkentse a passzív zajszigetelő anyagok mennyiségét az autóiban. Ez egyrészt olcsóbbá teszi a gyártást, másrészt a tömegcsökkenés révén az autó fogyasztását és menetdinamikáját is kedvezően befolyásolja.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdik szériamodellekben alkalmazni ezt a megoldást, de a Hyundai szerint a jövő üzemanyagcellás és elektromos járműveiben, ahol a hajtásláncból alig érkezik zaj, a futómű-zajok ilyen módon való csökkentése fontosabbá válik, mint korábban bármikor.