Visszatér az utakra a Hungarocamion?
Egyelőre csak egyke marad hungarocamionos dekorációval feldíszített Volvo FH kamion, ugyanis épp ötven éve vette át a Hungarocamion az első F-88-as Volvo nyergesvontatóját. E jeles alkalomból a Volvo Trucks Magyarország az egyik új FH 460 I-Save Turbo compaund típusú teherautót az egykori Hungarocamion zöld-sárga színeire dekoráltatta.
A Volvo FH 460 I-Save Turbo compaund egy új fejlesztésű sorhatos, 460 lóerős, D13TC motort kapott, amely a korábbi verzióhoz képest akár hét százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet. A kis üzemanyagfogyasztás kulcsa a Turbo compound (teljesítmény-visszanyerő turbina) rendszer, amely a repülőgépiparból érkezett. A rendszert eredetileg a nagy teljesítményű repülőgépmotorokban használják, azonban a Volvo most a közúti használathoz igazította ezt. A Turbo Compound a kipufogógáz útjába a turbófeltöltő után beépített kiegészítő turbina, amely a kipufogógázokban maradt felesleges hőt és energiát újra felhasználja. A felesleges energia hasznosításával a teljesítmény-visszanyerő turbina többletnyomatékot juttat a főtengelyre – az eredmény egy erőteljes és rendkívül üzemanyagtakarékos erőforrás. A motorhoz egy 12 sebességes I-shift váltó csatlakozik.
I-Save csomagban más újdonságok is megtalálhatók, mint például az alapjárati motorleállító, amely 2,5 perc várakozás után leállítja a motort. A továbbfejlesztett I-see rendszer, amely helyi útadatokból számolja ki a legideálisabb útvonalat. Ilyen még az új I-cruise tempomat rendszer is, amelyhez egy szabadonfutó is csatlakozik (I-roll).
A Volvo Magyarország nem tette közzé, mely cég a vásárló, azonban annyit tudni lehet, hogy a szerelvény három hónapig a belföldi utakon fog járni, így egy negyedévig sokszor találkozhatunk a hungarocamionos járműszerelvénnyel.