Úgy néz ki, a jövő évtől alig lesz, aki 4 méter alatti személyautót kínál Európában. A legtöbb gyártó már bejelentette, hogy elhagyja a legkisebb modellek piacát, de úgy néz ki, azért akad egy fontos kivétel.
A Volkswagen csoport, a PSA, és a Fiat is jelezte már, hogy hamarosan megszünteti legkisebb modelljeinek gyártását. Ezek ugyanis jelenlegi formájukban több szén-dioxidot bocsátanak ki 95 g/km-nél, azaz rontanák a flottaátlagot a 2020-tól életbe lépő kibocsátási határértékhez képest. Ahhoz viszont nem keletkezik rajtuk elegendő haszon, hogy a fogyasztásukat csökkentő megoldások beépítése kifizetődjön, vagy akár a többlet-bírságot fedezze, amit a megtartásuk miatt fizetni kellene.
Igaz ez a Toyota esetében is, azzal az eltéréssel, hogy míg a legtöbb autógyártó ma még messze nem teljesíti a 95 g/km-es átlagot, így jelentős bírságokra számíthat az EU-ban, addig a japán márka népszerű hibrid típusai miatt már most is befér a határérték alá. Így bírságfizetés nélkül megtarthat néhány olyan típust, amelyek rontják az átlagát.
Ilyen lesz az Aygo is: a cég európai alelnöke, Matt Harrison szerint a kisautó szerepel a legjobban minden modelljük közül a fiatalabb vásárlók körében, így egyfajta belépőpont a márka számára. Ráadásul a konkurencia eltűnésével még többet adhatnak el belőle az utóbbi évekre jellemző 85-90 ezer példánynál.
Az Aygo megtartása már csak azért is logikus döntés, mert az üzem, ahol eddig a Toyota mellett a Peugeot és a Citroën miniautói is készültek, a japán félé marad, és mivel kifejezetten kisautó-gyártásra építették, az átállítása egy másik típusra nyilván nem lenne egyszerű feladat.