Nem váratlan a kezdeményezés, miután mindkét gyártónak ugyanaz a cég, a kínai Geely a legnagyobb tulajdonosa, és a Volvo egyértelműen szabadulna a motorfejlesztés anyagi terheitől.
Egyelőre csak a tárgyalások tényéről tudunk, arról sem hivatalos forrásból. Állítólag még nem jutottak odáig, hogy konkrét terveket fogalmazzanak meg, viszont egyelőre nem is zártak ki semmilyen lehetőséget. A közös motorfejlesztés jelentős előnyökkel járna mindkét cég számára, különösen most, amikor az átállás az elektromos járművekre egyre biztosabbnak tűnik.
A Volvo és a Geely ráadásul már elkezdte összevonni és kiszervezni saját motorfejlesztési tevékenységét: a terv az, hogy a cég összes érdekeltsége egyetlen közös cégtől szerezze be a hagyományos motorokat és váltókat. A döntés egyelőre a Volvo, a Geely, a Lotus, a Proton és a London Taxikat gyártó LEVC számára hoz majd változást, de azzal tovább lehetne javítani a hatékonyságon, ha a Mercedest is bevonnák az együttműködésbe.
A Mercedes és a Geely között eddig egyetlen komolyabb együttműködésről tudunk: a Smart márka fejlesztését és gyártását gyakorlatilag átveszi a kínai cég, viszont eddig a Volvo és a Mercedes között nem folytak komolyabb tárgyalások.