Világverő terveket sző a kínai luxusautó-gyártó

2020.01.13. 10:52

A Hongqi, a Vörös Zászló márka eddig elérhetetlen párt-autó szerepét játszotta Kínában, de úgy néz ki, ezen változtatni szeretne az anyacég, a FAW csoport. Az új H9 luxusautó bemutatása kapcsán szó esett a jövőt érintő, nagyszabású tervekről.

hqi1m

A cég az utóbbi évek során jelentős összeget költött fejlesztésekre, sőt, felvették a formatervező részleg élére azt a Giles Taylort is, aki a Rolls-Royce számára a Cullinan terepjárót tervezte. Az új H9 már az új fejlesztési hullám első terméke, és Xu Liuping elnök szerint mostantól drámai növekedésre számít a cég vezetése. Csak az idén 200 ezer autó eladását tartják reálisnak, ami eleve csoda lenne, hiszen 2019-ben a cég eladásai alig haladták meg a százezret. Ám ezt csak az első lépésnek szánják.

A tervekben 2025-ig 21 új modell szerepel, ezek közül 18 lenne elektromos, vagy konnektoros hibrid. A végső cél pedig évi egymillió autó lenne, ezt 2030-ra tartják elérhetőnek. Ezzel, ha egyébként megmaradna a jelenlegi világpiaci helyzet, a Hongqi lehetne a három német óriás, az Audi, a BMW és a Mercedes mögött a negyedik legnagyobb luxusautó-gyártó a piacon.

A terv már csak azért is bátor, mert a kínai autóeladások már második éve mutatnak jelentős visszaesést: tavaly 8%-kal vásároltak kevesebb autót Kínában, mint egy évvel korábban, és az idei évre hasonló mértékű visszaesést jósolnak. Az viszont egyelőre nehezen képzelhető el, hogy a Hongqi márka Kínán kívül, ahol az arculat meghatározó eleme, hogy a jelenlegi elnök csak ilyen autóban mutatkozik, képes lenne komolyan megvetni a lábát.