Az aktuális Mini más hat éve van piacon, így egy-két éven belül aktuális lenne a leváltása, de úgy néz ki, erre a vártnál később kerülhet sor.
„Meghosszabbítottuk a platform életciklusát, egyrészt a költségek, másrészt a Brexit miatt.” - fogalmazott a BMW nevében nyilatkozó Maximilian Schoeberl. Ez annak az elegáns megfogalmazása, hogy a BMW vezetése kivárja, hogyan alakulnak az EU és Nagy-Britannia között a kereskedelmi egyezmény tárgyalásai, és ennek megfelelően alakítja a terveit.
A Mini típusai jelenleg két üzemben készülnek: a brit Oxfordban, illetve a hollandiai Bornban. A generációváltás mindkét üzemben néhány százmillió eurós nagyságrendű befektetést igényelne, de erről csak azután döntenek, hogy kiderül, mekkora vámra lehet számítani az EU és Nagy-Britannia között. A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse korábban azt mondta, nagyjából 5%-os vámig még megérné Oxfordban tartani a gyártást.
A halogatásnak a Mini márka eladásai láthatják kárát, amelyek már tavaly is 4,1%-os csökkenést mutattak: a cég 2019 folyamán 346 ezer autót értékesített.