Az agyatlan tuning oké, de miért az autópályán?
Az autó tuningnak millió különböző fajtája és stílusa van. Egyik másik-elég merész, vagy laikus szemszögből csak szimplán bugyuta. A szélsőségesen megépített autókat nemigazán használják utcán, mert nem feltétlen alkalmasak a hétköznapi közlekedésre. Ilyen például az amerikai Slab autókultúra építési stílusa. Egy rajongó mégis úgy gondolta, hogy ilyen stílusú felniket tesz Cadillac CTS-ére, és azzal fog közlekedni, ráadásul az autópályára is felmerészkedik.
Ezek alapból átlagos króm küllős felnik lennének, viszont a külső oldalfalukra - néha akár 30-50 centis - kúp alakú szélesítéseket tesznek, a végén egy kerékanyával. Nem véletlen, hogy ezt jellemzően kiállítási autókra teszik, ebben a formában az autó meglehetősen balesetveszélyes tud lenni. Elég bemenni egy szűk utcába, belekavarodni egy szűkös forgalmi helyzetbe, vagy a legrosszabb, megpróbálni átjutni egy hömpölygő tömegen.
A Slab kultúra a hetvenes években alakult ki, a lényege az volt, hogy egy autó minél csicsásabb és különlegesebb legyen. Jellemzően amerikai full-size autókból építik őket, és csak a kilencvenes években, Houstonban alakult ki három fő eleme. Az egyik a különleges fényezés, a második az aránytalanul nagy és hangos hifi-rendszer, a harmadik pedig ezek a furán szélesített, nehéz felnik.