Elkezdték a Volvo-alapú villanyautó gyártását
A Geely és a Volvo egyik közös gyermeke, a Polestar villanyautó-márka elkezdte a felkészülést a júliusi piaci bevezetésre: elindultak a gyártósorok a Luqiao-i gyárban, Kínában, ahonnan a típus érkezik.
Ez egyszerre jelzi a Polestar kényes helyzetét – a márka jövője jelentős részben azon múlik, hogy ez a típus hogyan szerepel majd – és azt, hogy Kínában lassan enyhülnek a járvány kapcsán meghozott intézkedések, így lehetőség van a gyártás felfuttatására.
A Polestar 2 a Volvónál fejlesztett kisebbik platformra, a CMA-ra épül, akár az XC40-es, de személyautó-jellegűbb, lépcsős hátú modell. Az egyelőre elsősorban Nyugat-Európában bemutatott, nagyjából 20 millió forintos modellről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a WLTP szerint mért hatótávja 500 km, 402 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorjai pedig 5 másodperc alatt gyorsítják százra.
A pletykák szerint később lesz olcsóbb kivitele is a típusnak, kisebb hatótávval, de ahogy a többi elektromos modell esetében, itt is a több nyereséggel kecsegtető drágább változattal igyekeznek szélesebbre nyitni a türelmetlenebb vásárlók pénztárcáját.