Saját V6-os motort fejlesztett az Aston Martin
Az Aston Martin sokáig maga fejlesztette a motorjait, de az 1990-es évektől a Jaguar, Ford és Mercedes blokkjait építik be a sportkocsijaikba. Most azonban, a cég kis mérete és korlátozott anyagi lehetőségei ellenére ismét saját motort készítettek.
A TM01 neve a legendás motortervező, Tadek Marek emlékére kapta a nevét: a lengyel származású szakember tervezte az Aston Martin legjobb motorjait, a Le Mans győztes két vezérműtengelyes soros hathengereseket és az 1968 és 1998 között használt 5,3 literes V8-ast is. Nyilván legalább olyan sikeresnek szeretnék látni tervezői ezt az új V6-ost, amely azon kívül, hogy erős és könnyű, az első pillanattól hibrid hajtásrendszerekhez készült.
Bár a legtöbb adata egyelőre titok, azt már most elárulták, hogy a középmotoros sportkocsiban, amelybe először építik be, 200 kg alatt lesz a tömege. A motor egyébként kifejezetten tömör építésű, mivel a turbókat napjaink divatjának megfelelően a hengersorok között helyezték el, és mivel szárazkarteres kenésű, akár versenykörülmények közt is megbízható lehet.
A TM01 először a 2022-től gyártani tervezett, középmotoros Valhalla típusba kerül be, és az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer szerint abban a legerősebb hajtásrendszer része lesz, amelyet utcai Aston Martinba beépítenek. Ez legalább 715 lóerőt jelent, bár korábbi pletykákban 1000 lóerő körüli érték szerepelt.
Később az új motor állítólag orrmotoros autókba is bekerülhet. Azon sem csodálkoznánk, ha ezzel igyekeznének kiváltani a jelenleg használt V8-as és V12-es turbómotorokat, amelyeket az Aston Martin készen vásárol külső beszállítóktól.