Már tíz éve, hogy a Ssangyongot a csőd széléről megmentette az indiai Mahindra, de úgy néz ki, a Ssangyong most ismét nehéz helyzetbe került, és a korábbi ilyen irányú tervek ellenére most a Mahindra sem segíthet.
Februárban még arról beszéltek a Mahindra vezetői, hogy jelentős befektetést terveznek a Ssangyongnál, megteremtve a lehetőségét, hogy a cég 2022-től már nyereséggel működjön. Erre a célra 423 millió dollárt szántak, de most úgy néz ki, erre egyszerűen nem futja.
Az indiai járványügyi intézkedések miatt ugyanis 88%-ot csökkentek a Mahindra eladásai, ami azt jelenti, hogy most minden tartalék a túléléshez kell. Az indiai cég ugyan fontolgat egy jóval kisebb, kb. 32 millió dolláros segélyt, amelyet a Ssangyongnak juttatnának a következő három hónap során, de ez tényleg csak arra elég, hogy a koreai gyártó ne menjen tönkre heteken belül.
A Ssangyong az elmúlt évtizedben ugyan sikeresen megújította a választékát, de ez még a jelenlegi SUV divat ellenére sem volt elég hozzá, hogy érdemben növelje a cég piaci súlyát.