A Hondához hasonlóan a Mazda is kifejezetten Európára szabva fejlesztette ki első elektromos modelljét, amelyet az ősztől lehet majd kapni errefelé.
A típus már itthon is rendelhető, a listaára 10 990 900 forint – azaz úgy tűnik, még épp megkaphatja a 2,5 millió forintos állami támogatást. A Mazda egyébként más utat választott a fejlesztésnél, mint a legtöbb villanyautó-gyártó: igyekeztek olyan akkumulátor-méretet találni, amely még elfogadható hatótávot biztosít, de nem teszi túl drágává a gyártást. Így egy 35,5 kWh-s Li-ion akkumulátor került az autóba, amely egy 145 lóerős villanymotort táplál, és a WLTP ciklusban mérve elvileg éppen 200 km-es hatótávot biztosít.
A Mazda szerint a villanyautókkal átlagosan napi 50 kilométert mennek az európai vásárlóik, így ez még a hatótáv a többségnek még télen sem lesz kevés. Cserébe az akkumulátor viszonylag gyorsan tölthető, 80%-ra 40 perc alatt. Aki mégis nagyobb távolságokat tenne meg rendszeresen, és mégis az MX-30-asra kívánt rá, annak 2021-re ígérnek egy Wankel-hatótávnövelős változatot is.