Porsche: nagyobb motorokat hoz az Euro7

2020.05.21. 05:32

Az Euro7-es norma bevezetése 2026-ra várható, és a végleges formáját még el sem nyerte, de abból, amit tudni lehet, a Porsche 911-es fejlesztését vezető Frank-Stefan Walliser már most levont néhány érdekes következtetést.

Ahogy a Porsche szakembere fogalmaz, egész kis vegyi üzem lesz az Euro7-es motorok katalizátora
Ahogy a Porsche szakembere fogalmaz, egész kis vegyi üzem lesz az Euro7-es motorok katalizátora

A szakember azt mondta a legújabb 911 Targa bemutatóján, hogy már az is problémát okozhat, ha meg akarják tartani a sportkocsi jelenlegi motorelrendezését. Walliser szerint vagy 20%-os átlagos lökettérfogat-növekedésre lesz szükség, és adott teljesítmény mellett a hengerszámokat is növelni kellene, ha hozni akarják az Euro7 normát.

A probléma állítólag az, hogy a tervezett hidegindítási emisszió teljesítéséhez sokkal nagyobb katalizátorok kellenek majd, Walliser szerint vagy három-négyszeres méretűek a jelenlegiekhez képest, ezeket pedig csak több üzemanyag elégetésével lehet üzemi hőfokon tartani. „A szabvány nem teljesíthető több üzemanyag elégetése nélkül. Bolondságnak hangzik, de ez pillanatnyilag műszaki értelemben ténynek tekinthető.” - mondta.

A szavaiból az is kiderült, hogy valószínűleg nagyon mást kíván majd az európai norma, mint a világ többi része. „A szívómotor talán működhet Európán kívül, de itt biztosan nem.”

Az Euro7 normáról egyelőre elég kevés a nyilvános adat. Annyit lehet tudni, hogy növelni szeretnék a valós forgalomban végzendő mérések számát az eddigiekhez képest, ami azt is jelenti majd, hogy számos kiskapu bezárul az autógyártók előtt, és – ahogy a Wallister szavaiból is kiderül – valószínűleg nagyobb hangsúly kerül az indítási károsanyag-kibocsátás csökkentése, mint eddig bármikor.