Az információ a BMW igazgatótanácsának egyik tagjától, Pieter Notától származik. A nagyobb elektromos hatótávú hibrid mellett arról is beszélt, hogyan tervezik ösztönözni, hogy a BMW tulajdonosok használják is a tisztább üzemmódot.
Nota, aki a BMW márkákért, vásárlókért és eladásokért felelős igazgatója, a cég elektromosítási stratégiáját vázolta: eszerint csak konnektoros hibridből 12 lesz a választékban az év végére, és később továbbiak érkeznek. Úgy vélik, 2025-re a globális autóeladások 15-25%-át teszik majd ki az elektromos és konnektoros hibrid modellek, Európában pedig 2030-ra az autók fele ilyen lesz.
Az igazgató talán legérdekesebb ígérete azonban nem is a nagy villanyos hatótávú hibridről szólt, hanem arról, hogy miként tervezik az elektromos üzemmód használatára ösztönözni a BMW vásárlóit. Először említett valamiféle pontozási rendszert, amely az elektromos üzemmódban megtett kilométereket jutalmazná a benzinkút-hálózatok és áruházláncok által használt pontgyűjtő akciókhoz hasonló elvek mentén. A pontokat kedvezményekre, vagy ajándéktárgyakra lehetne váltani.
Ezzel remélik visszaszorítani azt a jelenséget, hogy a hibrid-tulajdonosok közül sokan csak benzint töltenek az autójukba, az akkumulátorba elektromos energiát nem. Így viszont a hibrid rendszer majdhogynem egyszerű holtsúllyá válik az autóban, ahelyett, hogy érdemben csökkentené a szén-dioxid és a káros anyagok kibocsátását.