A 2013-ban bemutatott aktuális Mercedes S osztály az elsők között kezdett digitális műszerfalat kínálni, és a dupla fekvő kijelzős MBUX rendszer épp mostanra szivárgott le a cég legkisebb modelljeiig is. Nem csoda, hogy a csúcsmodellben már egy új változat érkezik. Az viszont meglepő, hogy a Tesla Model S elrendezését másolta le a Mercedes tervezőcsapata.
A dupla fekvő kijelzős megoldás helyett külön digitális műszerkijelző, és álló formátumú, döntve beépített középső érintőkijelző kerül az új S osztályba. Az ok viszonylag kézenfekvő: a Mercedes is az érintőkijelző használatára tér át, és ez az elrendezés tényleg sokkal jobban kézre esik. Az egy másik kérdés – és erre egyáltalán nem tér ki a Mercedes S osztály első előzetese – hogy ezt használva tényleg nem könnyű az utat figyelni, még annyira sem, mint a korábbi MBUX változatok használata közben. Ez egyelőre persze nem okoz gondot, mivel az S osztály belső terét egyelőre egy statikus kapszulába építették be, ahol a képernyőn kívül másra nem kell figyelni.
Részint persze megoldást jelenthet a problémára a „hey Mercedes” kifejezéssel aktiválható hangvezérlés, illetve a kiterjesztett valóságot kínáló, szélvédőre vetítő kijelző. Ez utóbbi a valós képre vetít navigácós információkat, például a látszólag az útfelületen megjelenített nyíllal jelzi a javasolt nyomvonalat.
A rendszer természetesen teljesen testre szabható, és a személyes beállítások és információk védelmére ujjlenyomat-azonosítást alkalmaz. A gyáriak szerint a felhő-alapú adattárolással mindenkinek a személyes adatait diszkréten kezeli a Mercedes: ezekhez például az autó eladása után is csak az eredeti tulajdonos férhet majd hozzá – adott esetben egy következő járműből.
A rendszer további jellegzetessége, hogy az autóban elhelyezett több kijelzőről vezérelhetők a funkciói, sőt, egy helyhez nem kötött tabletet is tartalmaz, és egyik kijelzőről a másikra egyszerűen küldhetők információk. A Mercedes felhasználói felülete emellett több előre definiált témával is testre szabható lesz.
A gyáriak ígérete szerint még legalább két hasonló előzetes készül az S osztály részletmegoldásairól a következő hónapokban, mielőtt a világpremierre sor kerül, így addigra elég precíz elképzelést alakíthatunk ki arról, hogy milyen újdonságokkal próbálják a luxusautó-kínálat élvonalában tartani a következő generációt.