Nem a Tesla az első, amely az autóban felejtett állatok és gyermekek megmentésére készít valamiféle érzékelőrendszert, ám az eddigiektől eltérő módon állnak a dologhoz.
Az eddigi rendszerek nagyrészt kamerával figyelték az utasteret, vagy az ülések terhelése alapján igyekeztek megállapítani, hogy maradt-e valaki az autóban. Ám ezek a rendszerek nemigen tudnak különbséget tenni élőlény és tárgy között.
A Tesla fejlesztésére annak kapcsán derült fény, hogy a frekvenciahasználatot szabályozó hivataltól, az FCC-től kértek engedélyt milliméteres hullámhossz-tartományú radarberendezés használatára. A négy jelkibocsátó eszközből és három érzékelőből álló rendszer állítólag az olyan apró mozgásokat is képes felfogni, amivel a lélegzés és a szívverés jár, ezen kívül átlát a takarókon is. Így kisebb eséllyel riaszt tévesen, mint a korábban használt rendszerek.
Hasonló projekt állítólag több másik cégnél is fut, legalábbis a Google anyacége, az Alphabet, illetve a Valeo nevű autóipari beszállító is benyújtott már hasonló frekvencia-használati kérelmet, hasonló fejlesztések miatt.
Az Egyesült Államok közlekedési felügyelete, az NHTSA adatai szerint 2018-ban és 2019-ben is nagyjából ötven gyermek halt meg felforrósodott autóban, és ezeknek az eseteknek az 54%-a adódott abból, hogy egyszerűen az autóban felejtették a gyereket, amit egy jól működő riasztórendszer megakadályozhatott volna.