Lassan kiderül, mit is értettek a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség vezetői vezető-követő módszer alatt. Az egyik első gyakorlati példa az Európának szánt, következő Nissan Micra lesz.
„A következő Micra generációval a Renault-t követjük. Felkérjük a Renault-t, hogy fejlessze ki számunkra e modell jövőbeli változatát... Hogy hol gyártják majd? Milyen ipari stratégiát követnek? Ez teljes egészében a Renault döntése lesz.” - foglalta össze a lényeget Ashvani Gupta, a Nissan ügyvezetője a francia Le Monde-nak adott interjú során.
A vezető-követő stratégiával az év elején állt elő a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség, de igazán részletesen nem fejtették ki, hogy mit is jelent ez. A Micra példáján viszont látszik: Európában valószínűleg a teljes piaci stratégia kidolgozását a Renault-ra bízzák, és sokkal kevesebb lesz az olyan típus, amelyet a világ egy távoli pontjairól szállítanak az eladás helyszínére.
A Micra egyébként már most is a Renault Clio alapjaira épül, és Franciaországban gyártják, de a típus ennek ellenére sem szerezte vissza 2006 előtti piaci pozícióját. Addig a Nissan egyik húzómodellje volt, bőven évi 120 ezer feletti eladási számokkal, azóta viszont inkább csak 60-80 ezer példány fogy belőle.