Így kel életre Gordon Murray szupersportkocsija
Tulajdonképpen egy fura öszvérről van szó: mivel a Murray T.50 karosszériája még nincs készen, a hajtásrendszert egy Ultima sportkocsi vázába építve keltették életre.
A T.50 hajtásrendszere igazán szokatlan, és nagyrészt külső cégek által szállított elemekből áll össze. A 4 literes V12-es motor például a Cosworth munkája: elvben 667 lóerős lesz, de a teljes hajtás összteljesítménye a villanymotor-generátorral és a tetőre szerelt szívórendszerben kialakuló torlónyomással 700 lóerő felett lesz.
A motort elvben 12 ezres fordulatszám fölé lehet majd pörgetni, de az első próbákhoz az érzékelőkkel telerakott V12-es fordulatszámát a legelső indításhoz 4000-ben maximálták – ezt az értéket az eredmények elemzése mellett szép lassan növelik majd, A cél az Ultima alapú öszvérrel az, hogy intenzíven teszteljék a hajtást Európa különféle tesztpályáin, hogy megbízhatóan működjön, mire a végleges karosszéria első példánya is összeáll.
A tervek szerint a T.50-esből összesen száz példány készül majd, egyenként 2,36 millió angol fontos áron – ez kb. 946 millió forintnak felel meg – viszont olyan műszaki megoldásokat kínál majd, például a levegőt az autó alól kiszippantó ventilátort, amelyekhez hasonlókkal versenypályán is legfeljebb kísérleti jelleggel lehetett eddig találkozni.