A Volvo anyavállalata és a Daimler legnagyobb részvényese, a Geely már tavaly bejelentette, hogy a belsőégésű motorok fejlesztését és gyártását minden részlegéből egyetlen önálló vállalatba szervezi ki, és a Handelsblatt információi szerint ehhez a kezdeményezéshez csatlakozna a Mercedes is.
A cél egy olyan moduláris benzinmotor-család kialakítása, amely jól illeszkedik a jövőbeli hibrid személyautó-hajtásokba, így kiszolgálja az ilyen irányú igényeket mindaddig, amíg a belsőégésű motorok piacon maradhatnak. Ez nagyjából a következő 15-20 évet jelenti, mivel 2035 után az ilyen motorok forgalmazásának fokozatos betiltása várható a legtöbb nagy piacon. Ugyanakkor nem kizárt, hogy egyes területeken – főleg ahol nagyok a távolságok, és gyenge az elektromos infrastruktúra – megmarad irántuk az igény akár 2040 után is.
A Mercedes, a Volvo és a Geely mellett a közös, Kínában termelő motorgyártó szolgálja majd ki a többi, a Geely Holdings irányítása alatt álló márkát, így a Lynk&Co, a Proton, a LEVC és a Lotus biztosan innen kap majd motorokat. Ám az sem lenne meglepő, ha a későbbiekben külső megrendelők is jelentkeznének, amelyeknek a házon belüli motorfejlesztés és gyártás már nem érné meg, de korszerű benzinmotorra még szükségük lenne.
Az új közös motorgyártó részleg felállítása 2024-re várható. Az üzem Kínában lesz – nyilván így tudják a legalacsonyabban tartani a költségeket – és évi több százezer motor legyártására rendezkedhetnek be, hiszen biztosan több tucatnyi típus motorellátását látják majd el ebből az egyetlen forrásból.