A Dakarra, és Le Mans-ba készül az Audi
Meglepő hírek érkeznek az Auditól: hatótávnövelő benzinmotoros, elektromos hajtású Dakar versenygépet, és Le Mans Daytona sportkocsi-prototípust fejlesztenek, a Formula E-t viszont otthagyja a márka.
Az utóbbi évek az Audinál az autósport-tevékenység leépítéséről szóltak: 2016-ban otthagyták a hosszú távú sportkocsiversenyeket, ahol a 2000-es évek legeleje óta dominált a márka, tavaly pedig kiszálltak a DTM-ből is. Egy darabig úgy nézett ki, hogy a Formula E marad egyedül, de úgy tűnik, az Audi jelenlegi vezetői újabb hátraarcot hajtanak végre autósport-fronton.
A lényeg az, hogy 2021 után az Audi hátat fordít a Formula E-nek – ahol a Volkswagen csoportot egyébként a Porsche is képviseli – és új versenyágak felé fordul. Az egyik célpont a tereprali világa: a Dakarra fejlesztenek egy gyári terepjárót, amelyről egyelőre annyit lehet tudni, hogy egyfajta soros hibrid hajtásrendszer lesz benne: villanymotoros hajtás, benzines hatótávnöveléssel. A cél az, hogy a Dakar történetében először győzzenek valamiféle alternatív hajtáslánccal.
Emellett az is kiderült, hogy az Audinál már készül egy LMDh prototípus, amellyel újra rajthoz állhatna a márka Le Mans-ban, a Daytona-i 24 órás versenyen, illetve több más hosszú távú versenysorozatban.
A Dakaron állítólag már 2022-ben rajthoz állhat az Audi, az Le Mans-i visszatérésre azonban valószínűbb, hogy csak 2023-tól kerülhet sor.