Az régóta nem titok, hogy a Volkswagen Amarok utódja már nem a Volkswagen saját műszaki alapjaira épül majd, hanem a Ford Rangeréire – valószínű, hogy a Fordnál zajlik majd a gyártás is. Ennek fényében viszont meglepő, amit a cég ausztrál részlegének vezetője állít.
Michael Bartsch azt állítja, hogy nem követik el azt a hibát, amit a Mercedes az X osztály kapcsán: az új Amarok markánsan el fog térni a Ford Rangertől, amire építik. Ez azonban olyan állítás, amely az egész együttműködés értelmét kérdőjelezi meg.
Az meglehetősen gyakori jelenség a pickup-piacon, hogy az egyik márka egy másik cégtől származó terméket forgalmaz saját jelvényével. Változó, hogy milyen mértékben változtatnak ehhez a formán: akad olyan eset, mint a Misubishi L200-Fiat Fullback páros esetében, hogy szinte csak a jelvény jelent különbséget, és olyan is, mint a Mercedes X osztály és a Nissan Navara, vagy az Isuzu D-Max és a Mazda B2500 esetében, hogy az orr-rész karosszériaelemeinek egy részét is kicserélik. A Mercedes még saját V6-os dízelét is belefaragta a Navara orrába.
Ennél komolyabb különbség azonban nem szokott előfordulni, és ez nem véletlen: egy új formatervű utaskabin kialakítása drága, és nehezen illeszthető a már meglevő gyártási rendszerbe. Emellett, mivel a pickup-kategóriában ritka az igazán markáns kabinforma, így jelentős haszonnal sem kecsegtetne egy ilyen plusz fejlesztés.
Egyszóval valószínűbb, hogy Bartsch szavai ellenére legfeljebb az autó orrától a motorháztető végéig lesznek markáns eltérések a következő Ranger és Amarok között, ami mindkét gyártó számára a legjobb eredményt hozhatja. Ugyanakkor mutatnak arra jelek, hogy mind a Volkswagen, mind a Ford igyekszik majd a kommunikációjában kicsinyíteni ennek az együttműködésnek a jelentőségét – alighanem így remélik megtartani lojális vásárlóikat.