Most már biztos, amit korábban csak pletykák alapján lehetett sejteni: az Ineos átveszi a Daimler autógyárát Hambachban, ahol így elkezdhetik a Grenadier gyártására való felkészülést, de tovább készülhet a villanymotoros Smart Fortwo is.
Ezzel a Daimler megszabadul attól a tehertől, amit egy autógyár bezárása jelentene – mintegy 1300 munkahelyet kellene megszüntetni, ami nyilván konfliktust hozna a francia kormányzattal és szakszervezetekkel, és több százmillió euró költséget – míg az Ineos készen kap egy komplett autógyárat, amely alkalmas a terveikben szereplő 25 ezer Grenadier terepjáró legyártására. Az Ineos szerint így minden adott, hogy 2022 elején piacra lépjenek a terepjáróval, amely formára és jellegre a Land Rover Defendert követi, viszont nagyrészt német alkatrészekből épül fel.
Az üzlet anyagi részleteiről egyelőre nem nyilatkoztak, de úgy tudjuk, a megállapodás része, hogy a hambachi gyár folytatja a Mercedes alkatrészek szállítását, illetve a Smart Fortwo villanymotoros változatának gyártását 2024-ig. Ez időt ad a Daimlernek, hogy a terveknek megfelelően Kínába költöztesse a Smart modellek előállítását, anélkül, hogy a forgalmazást teljesen le kellene állítania.
Az Ineos természetesen kapott kritikákat azért, mert nem Nagy-Britanniában hoz létre gyárat, ahogy korábban ígérte – a korábbi tervek szerint Wales-ben építettek volna teljesen új üzemet – de erre azt nyilatkozták, hogy a hambachi ajánlat egyszerűen kihagyhatatlan volt. Valószínű, hogy az egyébként bezárásra ítélt gyárért legfeljebb jelképes összeget kellett fizetni, így még azzal együtt is megérte átvenni, hogy jóval nagyobb annál, mint amire az Ineosnak valójában szüksége lenne.
Az üzemet 1997-ben építette a Daimler, kifejezetten a Smart márka számára. Az itt kiépített kapacitást 2008-ban használták ki a legteljesebb mértékben, ekkor nagyjából 140 ezer autó készült itt, 2019-re azonban 70 ezer környékére esett vissza a termelés.