Az eddigi ígéretek szerint az Euro 7 környezetvédelmi normával kapcsolatos első hivatalos javaslatot 2021 végéig hozzák nyilvánosságra, amit alapos hatástanulmány előz majd meg. Ez utóbbi eredményei sem várhatók a jövő év közepéig, viszont már most kiszivárgott néhány javaslat, ezek pedig nem ígérnek sok jót az autógyártók és a reménybeli autóvásárlók számára.

Az egyik ilyen a 30 mg/km-es nitorgén-oxid-kibocsátási határérték, amely állítólag a jelenleg használt mérőberendezések hibahatárán belül van, így jelenleg a mérése sem megoldott. A jövő januártól érvényes Euro 6d normában 80 mg/km szerepel, méghozzá olyan mérési módszerrel, amely figyelmen kívül hagyja a ritka közlekedési helyzeteket.
Az Autonews által idézett – név nélkül nyilatkozó – Volkswagen mérnök szerint abban az esetben, ha a 30 mg/km-t minden helyzetben teljesíteni kell, például utánfutóval, emelkedőn elindulás közben is, akkor az enyhe hibrid rendszerekkel sem tudják majd teljesíteni az elvárásokat. Ez pedig azt jelenti, hogy a VW Polo, és a hasonló méretű modellek alapára bőven 15 ezer euró fölé szökhet.
„Nem használhatunk több kézi váltót, hiszen a kapcsolási pontokat is a kibocsátásra kell optimalizálni, és korlátoznunk kell a gyorsulást is... Olyan lesz, mintha az autó altatót vett volna be. Valószínű, hogy a vezetési élmény maradéka is eltűnik.” - idézi a lap a kérdéses szakembert. Ezek alapján már az is kérdéses, hogy egy ilyen autó egyáltalán eladható lesz-e, hiszen magasabb áron minden paraméterében sokkal gyengébbnek ígérkezik, mint akár a jelenleg kapható személyautók. Ez pedig – szintén a VW-es szakértő szerint – akár a valós kibocsátás növekedésével is járhat, ha a közönség egyszerűen megtartja, és tovább használja az Euro 6-os, vagy még régebbi autóit.

A szigorú szabályozás lehetőségénél azonban egyelőre nagyobb problémának értékelik az autóipar képviselői, hogy az EU az Euro 7-ről még mindig semmiféle nyilvános, megvitatásra alkalmas dokumentumot nem hozott nyilvánosságra. Az európai autógyártókat képviselő ACEA egy múlt heti nyilatkozatában a javaslatokkal kapcsolatos átláthatóságot, a nyilvános vita lehetőségét hiányolja, különösen annak fényében, hogy az eddigi információk alapján az új norma komolyan leszűkítheti a helyi autógyártók piaci lehetőségeit.
Az Euro 7 norma kapcsán egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy 2025 előtt nemigen kerülhet bevezetésre, jövőre viszont szinte biztos, hogy kiderül, hogy az autógyáraknak van-e okuk pánikba esni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
