Három évvel ezelőtti felbukkanásakor Vietnám első önálló autómárkája, a Vinfast inkább tűnt fura tréfának, mint komoly kezdeményezésnek: akkor két alaposan átrajzolt BMW mellett az Opel Karl átjelvényezett változatát kezdték kínálni. Most azonban valami mást mutattak: három, látszólag önálló fejlesztésű elektromos terepjáró-féleség prototípusát, amelyekből 2022-re ígérnek szériamodellt.
A névadást azért még tanulni kell: a három terv neve VF31, VF32 és VF33 lett, ami elég keveset mond arról, hogy három, egymástól méretben, jellegben és képességekben erősen eltérő autóról van szó. Csak annyi közös bennük, hogy mindhárom SUV jellegű, elektromos hajtású, és fejlett vezetéstámogató, illetve önvezető rendszereket ígér.
A legkisebb, a VF31 4,3 méteres kompakt modell, 2,6 méteres tengelytávval, és elég különös orr-kialakítással. A formaterven leginkább az látszik, hogy a tervezők mindenáron igyekeztek valami egyénit alkotni, amiből a stíluselemek fura keveréke lett. A típushoz kétféle hajtást ígérnek, a gyengébbikbe 116 lóerős, az erősebbikbe 204 lóerős villanymotor kerülne. Mindkét változat 42 kWh-s akkucsomaggal érkezik, ami úgy 300 km-es hatótávot sejtet.
A VF32 bő egy számmal nagyobb autó: a hossza 4,75 méter, a tengelytávja pedig 2,95 méter lesz, ha egyszer elkészül. A picit zavaros orr-formán kívül külsőre nem sok köti össze a VF31-essel, bár az alapváltozatot a kisebb modell 204 lóerős motorja hajtaná. Ebből azonban készülne kétmotoros változat is, 408 lóerővel. Az akkumulátor ebben 90 kWh-s lenne, ami nagyobb hatótávot és jóval magasabb árat is jelenthet, bár a részletekkel egyelőre adós a Vinfast. Ebbe a típusba egyébként már valamiféle önvezető rendszer is kerülhet, 2-es vagy 3-as önállósági szintű rendszert emleget a gyártó.
A csúcsmodell a VF33 lenne, ez a maga 5,12 méteres hosszával és 3,15 méteres tengelytávjával tekintélyt parancsoló batárnak tűnik. A formaterv itt is teljesen más karakterű, mint a két másik modellnél, bár az egyszerűbb formák miatt talán még ez a legemészthetőbb mind közül. Az ígérethalmazban kétmotoros, 408 lóerős hajtás, 106 kWh-s akkumulátor, 550 km-es hatótáv és akár 4-es szintű önvezető rendszer sorakozik.
Mind közül a legmeredekebb ígéret az, hogy a három típusból 2022-re szériagyártmány lesz, méghozzá exportképes: olyan típusok, amelyeket Európában és az Egyesült Államokban is forgalmazhatnak. Ilyen rövid határidőt eddig a nagyobb autógyártók sem vállaltak, így a magunk részéről csak annyit tennénk hozzá: hisszük, ha látjuk.