Az év végére Európa is kaphat a Lucid Air-ből

2021.02.10. 10:03

Bár a Lucid Airt még akkor láthattuk először, 2016-ban, amikor a Teslán kívül nem akadt volna más ellenfél, mostanra jóval zsúfoltabb lett a piac. Talán ezért is igyekeznek az európai bevezetéssel – no meg az ingyen pénz kedvéért.

1

A Lucid Air végleges változatát tavaly mutatták be a közönségnek. És bár az elektromos luxusautók piaca már rég nem üres, az ezer lóerő feletti csúcsteljesítményű szuperszedán így is okozhat némi felfordulást ebben a szegmensben. Egyebek közt az Air érkezésének tudható be a hasonlóan erős és nagy hatótávú Tesla Plaid modellek érkezése, de az év végére valószínűleg piacon lesznek más vetélytársak is, amilyen a Mercedes EQS, vagy az épp most bemutatott Audi E-tron GT.

A Lucid egyébként valószínűleg le tudná kötni a gyártókapacitását Amerikában, az európai megjelenés siettetése inkább annak tulajdonítható, hogy ha itt is el tudnak adni néhány ezer autót még az idén, azzal már egész jól kereshetnek. A lényeg, hogy az EU szabályozása szerint a null-emissziós autók egynél nagyobb szorzóval számítanak bele a szén-dioxid-kibocsátási átlagba, de ez a szorzó évről évre csökken. Magyarán az idén eladott villanyautók ilyen szempontból többet érnek majd, mint a jövő éviek.

4

Elég valószínű egyébként, hogy a Lucid Air első európai példányai a jelentős fizetőképes kereslet miatt Norvégiában bukkannak majd fel először.