A Renault Zoe karrierje elég lagymatagon indult: pályafutása ötödik évében, 2016-ban lépte át a 20 ezres gyártási küszöböt, és 2019-ben a 45 ezret. A tavalyi német és francia villanyautó-támogatásoknak hála, 2020-ban viszont több mint 99 ezer darabot gyártottak, legalább részben azért, mert nemigen akadt másik, ennyire olcsó, de már épp használható méretű elektromos autó a piacon.
![1](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3619/36198/361982/36198235_9481272fccc5481cfb82e23e0002a003_wm.jpg)
Ezzel együtt a Zoe koros termék, amelyet házon belül a Dacia Spring megjelenése is fenyeget. Mint a napokban kiderült, a Renaulution terv ismertetése kapcsán bemutatott Renault 5-ös tanulmány szériaváltozatát a Zoe leváltására szánják.
Ez valószínűleg jelentős drágulást is jelent majd: a Renault vezetősége egyértelműen azzal számol, hogy az elektromos R5-öst jellegzetes stílusa adja majd el, akár a Zoe áránál jelentősen többért.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)