Itt az első Mitsubishi Nissan alapokon
Amikor a Nissan 2016-ban átvette az irányítást a Mitsubishinél, és bejelentették, hogy a fejlesztés a Renault-Nissan műszaki megoldásain folytatódik, senki nem gondolta, hogy az első közös típus bemutatására majdnem öt évet kell várni. Ugyanakkor kellemes meglepetés, hogy az új Outlandernek csak néhány műszaki adata árulkodik az idegen műszaki alapokról.

Ha a forma mégis ismerősnek tűnne, az sem a korábbi Mitsubishi szériamodellek miatt lehet: az új Outlander formáját majdnem kész formában már bemutatták az Engelberg Tourer nevű tanulmányautón 2019-ben. Ahhoz képest az összkép alig változott, csak a részleteken alakítottak még egy keveset. Kisebb kerekeket, más hűtőrács-mintázatot és kevesebb króm díszítést alkalmaztak a szériamodellen. A végeredmény meglehetősen átlagos jelenség. Az elején a Mitsubishi megszokott króm-bumerángjaival jól passzol a márka egységes arculatába, de nem könnyű igazán karakteres megoldást találni a formaterven.
Ugyanakkor a típus komoly érdeklődésre számíthat, hiszen egy jól ismert márka újabb képviselője egy sláger-kategóriában. A maga 4,68 méteres hosszával, 1,86 méteres szélességével, 1,74 méteres magasságával és 2,7 méteres tengelytávjával jól használható családi autónak ígérkezik, amelyben akár hét személy is elfér, ha nagyon kell, öt embernek viszont akár hosszabb távra is kényelmes utazási lehetőséget biztosít.
Az egyféle hajtáslánc egyébként egy az egyben a Nissantól érkezik: a PR25DD jelzésű 2,5 literes benzinmotor 184 lóerőt ad le 6000-es fordulatszám mellett, a csúcsnyomatéka pedig 245 Nm 3600-as fordulatnál. Ezzel az Outlander nem tartozik az igazán erős típusok közé a maga kategóriájában, ahogy a fokozatmentes automata váltóban sincs semmi sportosság – aki az egykori Lancer Evo modellek örökségét keresi, egyértelműen rossz helyen jár. A motorhoz egyébként első- vagy összkerék-hajtás csatlakozhat.
A korábban Európában kifejezetten népszerű konnektoros hibrid változatnak egyelőre semmi nyoma, igaz, arról sem tudunk, hogy a típust Európában bemutatnák. Erről egyelőre nem találtunk új információt, de a korábbi híradások arról szóltak, hogy az új Outlandert már nem mutatják be nálunk, hogy ezzel is mérsékeljék a márka veszteségeit. Ugyanakkor egyértelmű, hogy Észak-Amerikában és Ázsiában egyaránt fontos szerep jut az új, Nissan alapú Outlandernek a márka terveiben.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
