A Peugeot biztosan nem megy Amerikába
Azt már korábban is sejteni lehetett, hogy a Stellantis létrehozásával a Peugeot tervezett amerikai bevezetése okafogyottá válik, és a legújabb hírek szerint tényleg győzött a józan ész. „A Stellantis erős amerikai jelenléte miatt inkább a meglevő márkákra koncentrálunk.” - foglalta össze a lényeget a cég nyilatkozata.
A Peugeot amerikai visszatérését még 2016-ban határozták el a PSA veretői, de nem siették el a terv végrehajtását. Alakult ugyan egy amerikai iroda, amelynek a lehetőségek felmérése, a kereskedő- és szervizhálósat megszervezése, úgy általában a terep előkészítése volt a feladata, de látványos lépéseket egyáltalán nem tettek.
Az átalakuló vezetési struktúrában ennek a részlegnek a vezetője, Larry Dominique új feladatot kapott: ő irányítja a továbbiakban az Alfa Romeo amerikai részlegét. Ez sem kisebb feladat, mivel az olasz márka 2015 óta van ismét jelen az Egyesült Államokban, és azóta a legjobb évükben, 2018-ban is csupán 23 ezer autót tudott eladni az egész márka, annak ellenére, hogy Amerikában csak az újabb, hátsókerék-hajtású modelleket forgalmazták.
Az Alfa Romeo egyébként is eléggé nagy figyelmet kap a Stellantison belül: eredményes PSA-veteránokra bízták a haldokló márka újraélesztését, az élükön azzal a Jean-Philippe Imparatóval, aki az utóbbi években a Peugeot márka vezetője volt.