Eltűnik a négyhengeres Mustang
A jelenlegi Mustang generációt a kezdetektől kínálták négyhengeres motorral is, de úgy néz ki, a vásárlókat ez a változat Európában alig érdekelte. Az eladások mintegy 15%-át tette ki a 2,3 literes turbómotorral gyártott változat, és úgy tűnik, ez kevés volt ahhoz, hogy megtartsák a négyhengerest.
A Mustang példája jól mutatja, hogy a piac logikája egyes kategóriákban másképp működik, mint az ember elsőre gondolná. A négyhengeres Mustang sokkal olcsóbb volt – piactól függően akár 25-35%-kal is – és még mindig tisztességes dinamikát kínált. A 2,3 literes turbómotor korábban tudott 317 lóerőt is, ami az utóbbi években 290-re csökkent, de a négyhengeres Mustang így is 5,8 másodperc alatt gyorsulhat százig, és a végsebessége is meghaladja a 230 km/h-t. Ám egyértelmű, hogy a Mustang vásárlók nem csak egy átlagos sportkocsit keresnek, sokkal inkább a V8-as legendát, és ezért hajlamosak akár másfélszeres árat fizetni.
A benzinmotoros Mustangból így az új európai alapmodell a 450 lóerős ötliteres változat lesz, amely kézi és automata váltóval is kapható marad. Az elektromos, ötajtós Mustang Mach-E persze olcsóbb lesz, de az már egy másik világ, az elnevezés ellenére egészen más vásárlóközönségnek szól.