Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.

A végül nyertes cég a Törökországban gyártott Mercedes Conecto NGT-vel indult mindkét kategóriában. Mind a szóló, mind a csuklós változat 7,7 literes, sorhatos, 297 lóerős motorral lesz szerelve, ugyanis csak ezzel az egyfajta gázmotorral rendelhető a Conecto NGT. A szóló buszok darabja nettó 100, míg a csuklós nettó 125 millió forintot kóstál. Az Omnibus Hungária több alvállalkozót bevonva teljesítené a megrendelést. Ezek az Evobus GmbH, a Pappas Auto és a debreceni Inter Traction Electrics Kft. - ez utóbbi cég szereli majd be a sofőrfülke elválasztóját és a FUTÁR rendszer komponenseit.
Amennyiben a szerződéskötési moratórium lejártáig (tehát március 26-ig) egyik kizárt cég sem él jogorvoslati lehetőségeivel, akkor a március végén aláírt szerződést követően 225 napja van az Omnibus Hungáriának, hogy leszállítsa az új autóbuszokat, amelyek első példányai még ez év őszén megjelenhetnek Budapest útjain. Ezzel a beszerzéssel - amennyiben megvalósul - Budapest nagy lépést tehet egy környezetbarát(abb) autóbuszflotta kialakítása felé.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
