Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.
A végül nyertes cég a Törökországban gyártott Mercedes Conecto NGT-vel indult mindkét kategóriában. Mind a szóló, mind a csuklós változat 7,7 literes, sorhatos, 297 lóerős motorral lesz szerelve, ugyanis csak ezzel az egyfajta gázmotorral rendelhető a Conecto NGT. A szóló buszok darabja nettó 100, míg a csuklós nettó 125 millió forintot kóstál. Az Omnibus Hungária több alvállalkozót bevonva teljesítené a megrendelést. Ezek az Evobus GmbH, a Pappas Auto és a debreceni Inter Traction Electrics Kft. - ez utóbbi cég szereli majd be a sofőrfülke elválasztóját és a FUTÁR rendszer komponenseit.
Amennyiben a szerződéskötési moratórium lejártáig (tehát március 26-ig) egyik kizárt cég sem él jogorvoslati lehetőségeivel, akkor a március végén aláírt szerződést követően 225 napja van az Omnibus Hungáriának, hogy leszállítsa az új autóbuszokat, amelyek első példányai még ez év őszén megjelenhetnek Budapest útjain. Ezzel a beszerzéssel - amennyiben megvalósul - Budapest nagy lépést tehet egy környezetbarát(abb) autóbuszflotta kialakítása felé.