Nagyon úgy néz ki, hogy egy teljesen új fejlesztésről van szó, amely az Explorer és az Edge szabadidő-autók közé illeszkedhetne a Ford globális kínálatában.
A 4,91 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,76 méter magas jármű tipikus crossover: magas építésű, de terepjárónak már pont túl utcai autó. Saját karaktere nem sok van: az orra az Explorerére emlékeztet, más szögekből viszont annyira kevéssé jellegzetes, hogy bármilyen más jelvénnyel is forgalmazhatnák, és senki nem lepődne meg.
Talán a belső téri fotók a legmeglepőbbek: a két első üléssor két-két különálló fotelből áll, a műszerfalat pedig a Mercedes megoldásához hasonlóan két egymás melletti, szélesvásznú kijelző alkotja. Az anyagválasztás és a részletek kialakítása is igényes hatást kelt – már amennyire ezt a képek alapján megítélhető – ami azzal magyarázható, hogy Kínában egy ekkora autó sokkal magasabb társadalmi státuszt jelez, mint bárhol másutt.
Egyelőre egyetlen hajtás-változatról tudunk: kétliteres, négyhengeres Ecoboost turbómotort használnak, 221 lóerő csúcsteljesítménnyel, amely az első kerekeket hajtja, hatfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül.
A gyártás a Jianling-Ford vegyesvállalatnál folyik majd, és Kínában március utolsó napjaitól lehet majd kapni a típust. Arról azonban egyelőre nincs hír, hogy másutt is bevezetnék, pedig érzésünk szerint jobban passzolna például az európai igényekhez, mint akár a nemrég kivezetett Edge, akár a helyette bevezetett hibrid Explorer.