Cellcentric néven indítja be közös cégét a Daimler AG és a Volvo AB, amely nehéz teherautók számára fejleszt majd üzemanyagcellás, hidrogénüzemű hajtásrendszereket.
Nagyjából egy éve kötött megállapodást a Daimler és a Volvo, amelynek értelmében a két cég közösen folytatja a Mercedes által megkezdett üzemanyagcellás fejlesztéseket, már kifejezetten teherautók számára. Ezzel párhuzamosan a német gyártó fel is adta ilyen irányú személyautó-fejlesztéseit, a témával foglalkozó szakembereket és kutatási központokat – egy a németországi Nabernben, egy pedig a kanadai Burnabyban működik – pedig átadták a hivatalosan március elején létrehozott Cellcentric-nek.
Az új, közös tulajdonú vállalkozás egyelőre nem árult el konkrétumokat a terveiről, csupán annyit mondtak, hogy nagyszériás gyártásra készülnek, és ennek részleteiről jövőre kívánnak nyilatkozni.
A Cellcentric bejelentésének egyik érdekessége, hogy ennek kapcsán a Daimler és a Volvo részéről is sürgették az európai hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztését. Azt mondják, 2025-ig legalább 300, 2030-ig pedig 1000, teherautók ellátására is alkalmas, nagy kapacitású töltőállomásra lenne szükség a kontinensen ahhoz, hogy a hosszú távú közúti szállítmányozás is megindulhasson a karbonsemlegessé válás felé vezető hosszú úton.
Természetesen nem a Daimler és a Volvo az egyetlen, amely az üzemanyagcellás hidrogén-hajtásban látja a közúti szállítás jövőjét: egyebek közt a Hyundai, a Traton és a Toyotához tartozó Hino is folytat ilyen irányú fejlesztéseket. Ennek az az oka, hogy a jelenlegi műszaki lehetőségek mellett a villamos hajtás egy-kétszáz kilométernél nagyobb távokon egyelőre nem használható, ahhoz hiányzik a megfelelő kapacitású akkumulátor, illetve az elegendően nagy teljesítményű gyorstöltés lehetősége.