Nagy változás előtt áll a rali-világbajnokság, a 2022-es szezonra már hibrid WRC-ket kell építeni annak a gyártónak, amelyik a ralisport csúcskategóriájában szerepelne. A Hyundai, Toyota és Ford hármasából utóbbi áll legjobban, nekik már tesztelhető autójuk van. Nyüstölik is, hogy összeálljon a technika a következő szezonra – ez itt egy friss tesztjükről való:
Hogy hangzásban nincs nagy különbség a jelenlegi Fiesta WRC-vel, az azért van, mert a hajtás belső égésű motoros eleme, a turbós 1,6 literes benzines (380 lóerő, 425 Nm) marad a helyén, csak kiegészül egy Hybrid Unit nevű szénszálas dobozzal, ami tartalmaz egy 136 lóerős villanymotort, egy invertert és egy 3,9 kW-os lítium-ion akkumulátort. Ezt az autók legvédettebb részén, a bukócsőrendszer hátsó végénél helyezik majd el, a hátsó tengely fölött.
A hibrid rendszer a Compact Dynamics és Kreisel Electric közös fejlesztése, kezdetben ezt az egyen rendszert használja majd valamennyi gyártó. A plug-in hajtás lényege, hogy az autók legalább a mért szakaszok közti etapokon képesek legyenek tisztán villannyal közlekedni, de valamennyit a gyorsasági szakaszokon is használhatnak majd az extra erőből.