Közös céget alapít a Stellantis és a Foxconn
Két igazi nagyágyú szövetségéről van szó: a Stellantis, amely bő 6 millió autót gyárt éves szinten, illetve a Foxconn, amely elsősorban bérgyártóként lett a szórakoztató elektronikai ipar egyik kulcsszereplője, közös vállalatot hoz létre Mobile Drive néven, és közös fejlesztésekbe kezd.
A tárgyalások még tavaly kezdődtek: akkor a Foxconn még a Fiat Chryslerrel írt alá szándéknyilatkozatot. A tervek közt még közös autófejlesztés is szerepelt. A tárgyalások átmenetileg elakadtak az FCA-PSA egyesülés terve miatt, de a Stellantis megalakulása után újraindultak.
Úgy tűnik, egyelőre nincs szó közös autóról: a Mobile Drive arra a területre koncentrál, amellyel mindkét alapító a legjobban járhat: közösen fejlesztenek és gyáranak majd fedélzeti informatikai eszközöket autók számára. A Stellantis számára jól jön ezen a területen egy partner, amely több egyszerű beszállítónál, és otthon van a mobiltelefon-integráció, illetve a felhasználói felület-tervezés problémáiban. A Foxconn számára ugyanakkor hasznos lehet egy olyan szerződés, amely a szórakoztató elektronikai piac viszonyaitól függetlenül hozhat jelentős hasznot.
A közös vállalat fejlesztéseit – ezek elsősorban fedélzeti számítógép-rendszerek lesznek, információs és szórakoztató funkciókkal - természetesen használja majd a Stellantis, de a terv az, hogy más gyártók számára is felkínálják majd ezeket. Az ígéretek szerint ez a rendszer tartalmaz majd biometrikus azonosítást, és mesterséges intelligencia-alapú virtuális asszisztenst is.
Hogy mire is számíthatunk konkrétan a Stellantis-Foxconn párostól, azt a tavaly bemutatott Chrysler Airflow Vision tanulmányban fel is vázolták. Ebben a mai divatnak megfelelően nagy érintésérzékeny felületeket alkalmaztak a műszerfalon: a megszokott középső kijelző mellett az utasoldali felületet is ilyen funkciókkal látták el, és persze a kormány mögötti felületre és a középkonzol alsó felére is LCD kijelző kerül.