Tengernyi 200 lovas Giuliát kap az olasz csendőrség
1951-ben szállította az első autókat az Alfa Romeo a Carabinierinek, az 1900 M Matta-k még a Jeep-hez hasonló kis méretű, könnyű összkerékhajtású terepjárók voltak. Aztán a 60-as években megérkeztek az első Giuliák és innentől kezdve az Alfettán át a 159-esig mindig feltűntek az aktuális modellek a rendvédelemben. Most pedig 1770 darab új Alfa Romeo Giuliát állítottak szolgálatba.
Részben a hadsereghez tartozó, katonai rend szerint tagozódó rendőri szerv a Carabinieri, melynek alapvető feladata a rend fenntartása. Ezért aztán az olaszok többsége a klasszikus, egyenruhás rendőr alatt is carabinierit ért.
Sötétkék fényezéséről, fehér tetejéről és nyilván az aerodinamikailag optimálisra igazított villogókról könnyű felismerni a csendőrségi Giuliákat, ha a felirat kevés volna. Az autókban kialakítottak helyet a fegyvereknek, gumibotnak, golyóálló mellénynek és a munkához szükséges más kellékeknek. Érdekessége, hogy az autóban három egyenruhás utazhat és csak egyetlen letartóztatottnak van helye. B4-es szintű biztonságot ad a Giulia golyóálló szélvédője és a páncélozott első ajtók.
Alapmotorosak, tehát a 2,0 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor 200 lóerős változata van a Carabinieri Giuliáiban, amivel a lakossági változat kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 235 km/óra a végsebessége. Ha pedig elfogóvadász kell vagy szervszállítás a feladat, arra ott az 510 lovas Giulia QV.