Ha némi fáziskéséssel is, de most a Ford is bejelentette középtávú fejlesztési terveit, amelyekben természetesen az elektromos autók fejlesztése kapja a legnagyobb hangsúlyt.

Az amerikai óriás arra számít, hogy elektromos autók adják majd a teljes eladásai 40%-át 2030-ra, ennek megfelelően drága fejlesztési programokat indítanak a jövőbeli villanyautó-választék megalapozására. Többek közt most dolgoznak ki két szabványos villanyautó-alapot is. Az egyik a BEV Flexible Architecture nevet kapta. Ez elsősorban nagyterű járművek alapjának készült: közepes méretű terepjárók, szabadidő-autók és haszonjárművek építhetők rá, például a Ranger vagy a Bronco elektromos változata. Emellett 2025 körül várható egy külön elektromos platform a jövő nagy terepjárói és pick-upjai számára.
Úgy tűnik ugyanakkor, hogy Európában teljes egészében a Volkswagennel kötött megállapodásra hagyatkozik a cég a villanyautó-fejlesztés terén. Eddig egy típusról tudunk, amely a VW MEB platformjára épül, de abból, ami a cég sajtótájékoztatóján elhangzott, arra lehet következtetni, hogy több is várható: a Ford vezetői úgy fogalmaztak, hogy az együttműködés a legokosabb megoldás az európai vásárlók igényeinek kielégítésére.
A Ford terveiből jól látszik, hogy követik a cégre most is jellemző trendet: azokra a kategóriákra koncentrálnak, ahonnan a legtöbb hasznot remélhetik, így a villanyautó-kínálatukban is a magas, jellemzően nagyterű, terepjárós fazonú modellek kapják a főszerepet.
A cégvezetés kitért arra is, hogy milyen fejlesztéseket terveznek a villanyautó-akkumulátorok területén. Két üzemet is építenek az SK Innovation-nel közösen alapított BlueOvalSK vegyesvállalat révén az Egyesült Álamokban akkumulátor-gyártásra. A hagyományos Li-ion akkumulátorokat IonBoost néven gyártják majd, de haszonjárművek számára később megindul a lítium-vasfoszfát (LiFePo) akkumulátorok gyártása is IonBoost Pro néven, és már dolgoznak a szilárdtest-akkumulátorokon is.
A Ford arra számít, hogy az évtized közepéig a jelenlegihez képest további 40%-ot csökkenhet a villanyautó-akkumulátorok ára, és tíz éven belül a szilárdtest-akkumulátorok is elérhetővé válnak a szélesebb közönség számára.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

